POD ZNAKOM PITANJA MILIONSKE UPLATE PUTNIKA KOJI NISU REALIZOVALI ARANŽMANE Predstavnici turističkih agencija traže hitno rešenje

BiznisIzdvajamoSrbijaTurizamVesti

20.10.2020 11:55 Autor: Marija Jovanović 6

POD ZNAKOM PITANJA MILIONSKE UPLATE PUTNIKA KOJI NISU REALIZOVALI ARANŽMANE Predstavnici turističkih agencija traže hitno rešenje POD ZNAKOM PITANJA MILIONSKE UPLATE PUTNIKA KOJI NISU REALIZOVALI ARANŽMANE Predstavnici turističkih agencija traže hitno rešenje
Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) i Asocijacija nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) hitno su zatražile da im se omogući rad tako što će biti... POD ZNAKOM PITANJA MILIONSKE UPLATE PUTNIKA KOJI NISU REALIZOVALI ARANŽMANE Predstavnici turističkih agencija traže hitno rešenje

Udruženje turističkih agencija Srbije (UTAS) i Asocijacija nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) hitno su zatražile da im se omogući rad tako što će biti potpisani aneksi ugovora prethodnih garancija jer su u blokadi već 20 dana.

Ukoliko su za zakonito poslovanje jedino rešenje bankarske garancije, UTAS i ANTAS upozoravaju da će se većina agencija uskoro zatvoriti, čime će direktno u pitanje biti dovedene milionske uplate putnika koji svoje aranžmane nisu realizovali zbog pandemije korona virusa.

Oni apeluju da je potrebno vreme kako bi se pronašlo kvalitetno i dugoročno rešenje, kao i uvažavanje struke u izradi novog pravilnika.

Foto:Tanjug

„Detalji o bankarskoj garanciji su samo pravno- formalno rešenje koje ne može da se primeni u praksi. Ove garancije neće doprineti da agencije nastave da rade. Predviđeni iznosi su nedostižni jer manje agencije moraju da imaju garancije od 200.000 evra, što bi značilo zalaganje imovine koja vredi više od toga, dok je za veće turoperatore potrebno više od 400.000 evra“, navode predstavnici agencija i dodaju da je sve dodatno otežano činjenicom da ove godine posluju sa gubicima većim od 90 odsto.

Oni ističu i da resorno ministarstvo nije pravovremeno reagovalo na problem uprkos upozorenjima.

„Ministar Rasim Ljajić se oglasio poslednjeg dana kad su polise važile i rekao da će problem biti rešen u narednih sedam do deset dana. Osim toga što problem nije rešen, ministarstvo je ponudilo neprimenljivo rešenje“, navode predstavnici agencija.

Stjuardesa u avionu
Foto: Tanjug/AP

UTAS i ANTAS smatraju da jedino individualne polise osiguranja svakog pojedinačnog putovanja mogu da obezbede najbolju zaštitu za putnika. Kako objašnjavaju, ovakva vrsta osiguranja sigurno neće doprineti značajnom poskupljenju aranžmana jer su i prethodne polise bile uračunate u njegovu cenu.

„Osim hitnosti aneksa, kako bismo mogli da nastavimo da poslujemo po zakonu, tražimo da predstavnici turističkih agencija budu obavezni deo svih radnih grupa o budućim pravilnicima koji preciznije regulišu našu delatnost jer su u ovom procesu neophodne i informacije iz prakse“, saglasni su predstavnici turističkih agencija.

Tagovi
SRBIJA
  • Danijela

    20.10.2020 #1 Author

    Treba novac vratiti ljudima koji su uplatili aranzmane koji nisu realizovani.

    Odgovori

    • Goca Bg

      20.10.2020 #2 Author

      Trebalo bi,ali nemaju odakle da vrate novac…

      Odgovori

  • Goca Bg

    20.10.2020 #3 Author

    Trebalo bi,ali nemaju odakle da vrate novac….

    Odgovori

  • Ivan

    20.10.2020 #4 Author

    Valjda ce se ovo resiti jer sam i ja jedan od putnika

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...