Najnovije poslovne vesti Biznis.rs

HOTELIJERIMA U HRVATSKOJ PAD PRIHODA I DO 75 ODSTO Oporavak tek kroz dve ili više godina

BiznisRegionTurizamVesti

8.10.2020 12:33 Izmenjeno: 11:50 Autor: Julijana Vincan 1

HOTELIJERIMA U HRVATSKOJ PAD PRIHODA I DO 75 ODSTO Oporavak tek kroz dve ili više godina HOTELIJERIMA U HRVATSKOJ PAD PRIHODA I DO 75 ODSTO Oporavak tek kroz dve ili više godina
Hrvatski hotelijeri zbog uticaja pandemije ove godine očekuju pad ukupnih prihoda od 25 do 75 procenata. Polovina ih smatra da će oporavak trajati dve ili više godina, pokazuju... HOTELIJERIMA U HRVATSKOJ PAD PRIHODA I DO 75 ODSTO Oporavak tek kroz dve ili više godina

Hrvatski hotelijeri zbog uticaja pandemije ove godine očekuju pad ukupnih prihoda od 25 do 75 procenata. Polovina ih smatra da će oporavak trajati dve ili više godina, pokazuju nove analize konsultantske kuće Horwath HTL.

„Globalne prognoze i u pojedinačnim zemljama pokazuju da se oporavak potrošnje očekuje za 12 do 24 meseca. To je vrlo ozbiljno i dugo razdoblje posebno za turizam, koji je prilično globalno pogođen pandemijom, od avioprevoza do hotelske industrije. Oni imaju veliki pad prihoda, od 60 do više od 80 odsto. To se neće uskoro oporaviti“, kaže Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savetovanja u zagrebačkoj kancelariji Horwath HTL.

On je objasnio da ipak u svemu donekle ohrabruju prognoze za 2021. godinu i rast globalnog BDP, prenosi Novac.hr. Ipak, smatra da će oporavak u pojedinim državama biti brži ako su industrijski snažne, dok će kod onih koje su usmerene na uslužne delatnosti to ići teže i sporije, a među takvima je i Hrvatska.

Čovek otvara vrata hotela
Foto: Pixabay.com

Hrvatski hotelijeri uspeli da zadrže cene

Hrvatska je ove godine u osam meseci u turizmu ipak uspela da ostvari, po analizi, iznadprosečan rezultat od oko 40 odsto lanjskog prometa. Sledeća godina bi mogla da bude bar 10 do 20 procentnih poena bolja od ove, s obzirom na ovogodišnje iskustvo. 

„U odnosu na druge evropske zemlje, Hrvatska je ove godine po zauzetosti hotelskih kapaciteta u osam meseci od prosečnih 24 odsto na samom dnu. Ipak, cenovno je relativno na vrhu, jer su hotelijeri u kratkoj sezoni letnjih odmora uspeli da zadrže relativno dobre cene. To je dobro, jer su se cene, nakon spuštanja zbog krize 2008. i 2009. godine, posle teško i dugo oporavljale“, kazao je Topalović.

Foto: Pixabay.com

Kako navodi, gubitnici su svi objekti srednjeg i nižeg kvaliteta, kao i gradske destinacije. Zatim kruzing i MICE tj. kongresna industrija, koja, kao ni segment poslovnih putovanja u Evropi, još nije našla model povratka. Sada se sve svodi samo na nužna putovanja, sa letovima avionima na kraće relacije.

Sporo će se, zbog mera distance i zabrana, oporavljati i poslovni skupovi, a još sporije sajmovi i slična masovna okupljanja poslovnog sektora, pokazuje analiza.

Foto: Smart Media

Analiza je pokazala i da su svega tri tržišta, od njih više od 70, sa kojih su u Hrvatsku ranijih godina dolazili turisti, izvukli ovu sezonu sa i do 60 odsto od ukupnog prometa. To su Nemačka, Hrvatska i Slovenija

Domaći gosti su pritom, kako se opisuje, „davali život brojnim destinacijama“. Njihovi dolasci i noćenja su i najmanje pali u odnosu na rekordnu 2019. godinu.

Hotelijeri su za hrvatsko i susedna tržišta najoptimističniji za 2021. godinu. Njih oko 60 odsto očekuje i nešto jači povratak turista iz ostalih delova Evrope. Dok su očekivanja sa dalekih tržišta vrlo slaba u sledeće tri godine. 

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...