GRUPNO FINANSIRANJE PRVA OPCIJA MLADIH PROGRAMERA Čak 30 odsto ulaganja u srpsku gejming industriju dolazi kroz crowdfunding

BiznisBolji posaoHi-techLifestyleSrbijaVesti

13.11.2020 17:20 Autor: Marko Miladinović 1

GRUPNO FINANSIRANJE PRVA OPCIJA MLADIH PROGRAMERA Čak 30 odsto ulaganja u srpsku gejming industriju dolazi kroz crowdfunding GRUPNO FINANSIRANJE PRVA OPCIJA MLADIH PROGRAMERA Čak 30 odsto ulaganja u srpsku gejming industriju dolazi kroz crowdfunding
Najpoznatija međunarodna online platforma namenjena grupnom finansiranju (crowdfounding), Kickstarter, od svog pokretanja do danas prikupila je milijardu i po američkih dolara za razvoj i... GRUPNO FINANSIRANJE PRVA OPCIJA MLADIH PROGRAMERA Čak 30 odsto ulaganja u srpsku gejming industriju dolazi kroz crowdfunding

Najpoznatija međunarodna online platforma namenjena grupnom finansiranju (crowdfounding), Kickstarter, od svog pokretanja do danas prikupila je milijardu i po američkih dolara za razvoj i lansiranje video igara širom sveta.

Prikupljanje novca na ovaj način ne samo da nije stalo tokom pandemije, već predstavlja prvu najčešću opciju mladih programera.

Ovaj trend predstavlja šansu i za srpske razvojne timove i kompanije, veruju u specijalizovanoj agenciji Brodoto i Asocijaciji industrije video igara Srbije (SGA). Oni su, uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje, organizovali online Crowdfunding Meetup za 50 predstavnika kompanija, formalnih i neformalnih timova i pojedinaca iz Srbije iz ove oblasti.

„Crowdfunding kampanje za finansiranje društvenih i video igara veoma su popularne u svetu godinama unazad. Taj trend je u Srbiji do sada najbolje iskoristila upravo gejming zajednica. Prema podacima iz izveštaja SGA za 2019. godinu, čak 30 odsto investicija u gejming industriju u Srbiji dolazi kroz crowdfunding“, ističe Dušan Vulović, stručnjak za grupno finansiranje i direktor agencije Brodoto.

Ipak, on poručuje da ti rezultati mogu biti još bolji, kada bi se učesnici u domaćoj industriji adekvatno edukovali kako da uspešno rukovode svojim crowdfunding kampanjama.

Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje prepoznala je potencijal koji bi crowdfunding mogao imati u Srbiji i od 2017. godine podržava razvoj crowdfunding industrije.

Foto: Pixabay.com

„Dosadašnje iskustvo pokazalo je da čitavo tržište jugoistočne Evrope i Srbije poseduje izuzetan inovatorski potencijal u oblasti grupnog finansiranja, koji nije ostvaren u dovoljnoj meri. O tome svedoče podaci da je opšta uspešnost crowdfunding kampanja koje dolaze iz Srbije niska – od 424 kampanje 2017. godine, uspešno je bilo samo njih 16“, zaključuje Andrij Garbuza, koordinator Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje.

Prema njegovim rečima, nivo uspešnosti raste zahvaljujući konvencijama, obrazovnim brošurama i radionicama koje ova instutucija organizuje godinama unazad, ali pored njih neophodno je i donošenje adekvatnog pravnog okvira.

U cilju unapređenja postojećih i donošenja novih zakona Nemačko-srpska inicijativa za održivi rast i zapošljavanje je 2018. godine sprovela istraživanje aktuelne prakse, iz kojeg su proizašle preporuke za domaće zakonodavce.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...