Trgovina necarinjenom robom će do 2030. godine imati rast od 37 odsto godišnje

Louis Vuitton planira otvaranje duty free radnje u Kini

LifestyleLuksuz

12.11.2021 10:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Louis Vuitton planira otvaranje duty free radnje u Kini Louis Vuitton planira otvaranje duty free radnje u Kini
U kompaniji Louis Vuitton razmatraju mogućnost da otvore prvu duty free radnju u Kini na ostrvu Hajnan, koje je jedna od najatraktivnijih luksuznih destinacija... Louis Vuitton planira otvaranje duty free radnje u Kini

U kompaniji Louis Vuitton razmatraju mogućnost da otvore prvu duty free radnju u Kini na ostrvu Hajnan, koje je jedna od najatraktivnijih luksuznih destinacija na svetu, navela su za Reuters dva izvora upućena u poslovanje kompanije. Ovo je prvi od poteza koji će promovisati novi pristup tržištu.

Luksuzni brend koji donosi najveći deo profita konglomeratu LVMH poznat je po tome što nikada ne spušta cenu torbi iz kožne kolekcije po kojima je nadaleko poznat. Ipak, u kompaniji sada razmatraju mogućnost da otvore duty free shop u tržnom centru smeštenom u hajnanskoj luci Sanja. Predstavnici kompanije trenutno pregovaraju sa zastupnicima tržnog centra koji rade pod okriljem državnog operatora China Duty Free Group.

Iz Louis Vuitton-a su odbili da daju komentar u vezi sa planovima za otvaranje pomenute radnje na Hajnanu, koji je u Kini postao omiljena destinacija za kupovinu luksuznih dobara u toku pandemije virusa Covid-19, kada kineski državljani nisu imali mogućnost da putuju u inostranstvo.

Vrednost duty free shopova na globalnom nivou je 2019. godine bila 86 milijardi dolara, ali je u toku pandemije ovaj iznos gotovo prepolovljen, pa je u 2020. godini vredela 45 milijardi dolara, navodi se u podacima kompanije Generation Research, koja se obrađuje statistiku za ovaj tip prodavnica.

Prekid u međunarodnom transportu izazvan pandemijom, uticao je negativno na sivo tržište i profesionalne kupce iz Kine koji luksuznu robu nabavljaju u Evropi i Južnoj Koreji.

S druge strane, kupovina robe bez carine na Hajnanu je skočila gotovo petostruko u odnosu na pretpandemijske nivoe, pa se predviđa da će do 2030. godine dostići nivo rasta od 37 odsto godišnje.

Sticanje prednosti na tržištu necarinjenih luksuznih brendova na Hajnanu znači da će isti biti dostupni većem broju kupaca. Ipak, Louis Vuitton i ostali luksuzni brendovi imaju različite popuste na proizvode, što narušava njihovu ekskluzivnost, te postoji rizik da bi kupovina ove vrste robe po nižim cenama podstakla sivu ekonomiju.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...