SVETSKI DAN TELEKOMUNIKACIJA I INFORMACIONOG DRUŠTVA Srbija pokazala spremnost za borbu protiv pandemije

Hi-techLifestyleSrbijaVesti

17.5.2020 13:28 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

SVETSKI DAN TELEKOMUNIKACIJA I INFORMACIONOG DRUŠTVA Srbija pokazala spremnost za borbu protiv  pandemije SVETSKI DAN TELEKOMUNIKACIJA I INFORMACIONOG DRUŠTVA Srbija pokazala spremnost za borbu protiv  pandemije
Srbija je uključivanjem u procese digitalizacije na svim društvenim i privrednim nivoima pokazala izuzetnu spremnost za borbu sa globalnim izazovima poput aktuelne pandemije, izjavila... SVETSKI DAN TELEKOMUNIKACIJA I INFORMACIONOG DRUŠTVA Srbija pokazala spremnost za borbu protiv  pandemije

Srbija je uključivanjem u procese digitalizacije na svim društvenim i privrednim nivoima pokazala izuzetnu spremnost za borbu sa globalnim izazovima poput aktuelne pandemije, izjavila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, povodom Svetskog dana telekomunikacija i informacionog društva.

„Prioriteti koje je Vlada Srbije definisala i sprovodi, a to su digitalizacija obrazovanja, uprave i ekonomije, pokazali su se kao pravovremeni i svrsishodni, ne samo za konkurentnost naše države na globalnom planu u cilju razvoja našeg društva i suzbijanja digitalnog jaza, već i za borbu protiv globalne opasnosti po zdravlje stanovništva i protiv pretnji od urušavanja privrede“, istakla je Matić, a navodi se u saopštenju.

Istakla je da su informaciono- komunikacione tehnologije građanima i u izolaciji omogućile da rade od kuće, da ostanu u kontaktu sa svojim bližnjima, da kupuju onlajn, dobijaju pravovremene informacije i da generalno lakše prebrode krizu.

Takođe, omogućena je digitalna nastava za 900.000 učenika u Srbiji, privreda je dobrim delom mogla da nastavi da funkcioniše, dok je uprava ostvarila izuzetnu efikasnost u vanrednom stanju, navela je državna sekretarka.

Ona je podsetila da su takvi rezultati ostvareni zahvaljujući sistemskom uređivanju poslednjih nekoliko godina, donošenjem niza zakonskih i strateških akata u oblastima informacione bezbednosti, elektronskog poslovanja, elektronske trgovine, razvoja mreža i digitalne pismenosti, kao i izgradnjom digitalne infrastrukture u školama.

„Posebno je značajno što su brojne institucije, mobilni operatori i druge kompanije, firme i ustanove prepoznale potencijale digitalizacije za premošćavanje vanrednog stanja i pokazale spremnost da pomognu građanima u periodu kada je bila neophodna njihova samoizolacija“, istakla je Matić.

Ona je navela da je inicijativa „Digitalna solidarnost“ Kancelarije za IT i e-upravu, podstakla niz pojedinačnih projekata koji u zbiru pokazuju društvenu odgovornost naše privrede i razumevanje da je na prvom mestu dobrobit građana.

Takođe, dok je trajalo vanredno stanje Nacionalni kontakt za bezbednost dece na internetu radio je nesmetano, dok je deo svoje telefonske linije ustupio i Savezu društava psihoterapeuta Srbije, radi pružanja psihološke podrške građanima, dodala je Matić.

Svetski dan telekomunikacija i informacionog društva obeležava se u okviru Međunarodne unije telekomunikacija 17. maja, na godišnjicu potpisivanja prve međunarodne telegrafske konvencije 1865. godine.

Generalni sekretar Međunarodne unije telekomunikacija, Houlin Žao, ove godine pozvao je sve članice Unije da podrže koncept Agende 2030, kako bi premostili digitalni jaz i iskoristili snagu informacionih i komunikacionih tehnologija za održivi razvoj.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...