Tridesetdrugi broj magazina „Biznis.rs” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i dešavanja iz regiona i sveta…
Mesečnik Biznis.rs od sada i na Vašoj adresi!
Sadržaj
6 VESTI
8 PORESKI KALENDAR
14 TEMA BROJA
Politički i ekonomski izazovi za srpsku ekonomiju u 2024. godini
Privreda domaća, rizici globalni
Međunarodni monetarni fond je u okviru aprilskog izdanja globalnih ekonomskih perspektiva pažljivo razmotrio pet mogućih ishoda koji bi mogli da oblikuju predstojeće ekonomske prilike, kretanje cena nafte u kontekstu inflacije u Srbiji redovan je deo analiza rizika koje sprovodi i objavljuje Narodna Banka Srbije, a eventualni povratak Donalda Trampa u Belu Kuću mogao bi da donese drastičnu promenu u politici SAD, smatra Economist intelligence unit. Ovo su samo neki od rizika koje prate domaće i međunarodne institucije, pokušavajućI da na vreme upozore na moguće posledice po globalnu i lokalnu ekonomiju.
22 INTERVJU
Stefan Lazarević, predsednik Upravnog Odbora Američke privredne komore u Srbiji
Srbija kao investicioni hab za američke investitore
„Siguran sam da će trenutni makroekonomski uslovi veoma uticati na poslovanje u Srbiji, a posebno očekujem da će na poslovanje uticati odluke Evropske Centralne Banke.“
26 INTERVJU
Nataša Marjanović, član Izvršnog odbora kompanije Generali osiguranje Srbija
Premija neživotnih osiguranja premašila milijardu evra
30 INVESTICIJE
Strateško partnerstvo Srbije i Kine
Si Đinping u Beograd doneo najavu novih investicija i zajedničke budućnosti
35 BERZA
Hewlet Packard – dosadna akcija vredna pažnje
37 KRIPTOVALUTE
Dvostruki standardi
39 E-COMMERCE
A šta ste vi poslednje kupili onlajn?
40 INVESTICIJE
Srbija na investicionoj platformi za ciljeve održivog razvoja UNDP
Održivi projekti imaju investicioni potencijal od najmanje 8,3 milijarde dolara
Održive investicije zahtevaju dodatno vreme, finansijska sredstva i dodatnu ekspertizu, to je nesporno, ali sve ovo treba posmatrati u kontekstu dugoročnog ulaganja u budućnost. Tako se, primera radi, tokom procesa izrade mape vodilo računa i o analiziranju investicionih sektora i oblasti iz rodne perspektive. Investicije koje otvaraju jednake mogućnosti i za muškarce i za žene su moćno sredstvo koje utiče na promenu rodnih stereotipa i uloga.
44 POSLOVNI MODELI
Digitalne platforme u ulozi tržišta
48 SVET
Evropska unija (ne)spremna za trgovinski rat sa Kinom
52 SVET
Radovi u toku
56 NAUTIKA
Pandemija značajno povećala prodaju rekreativnih čamaca u Srbiji
60 MARKETING
Luksuzni brendovi ne prodaju proizvod, već emociju
64 ODRŽIVOST
Uloga hrane u očuvanju prirodnih resursa