Cilj projekta Digitalna Srbija privlačenje svetskih radnika na daljinu

Digitalni nomadi povezuju Beograd sa svetom

AnalizaBiznisInovacijePreduzetnikTurizamU fokusu

9.7.2021 17:05 Autor: Ljiljana Begović 0

Digitalni nomadi povezuju Beograd sa svetom Digitalni nomadi povezuju Beograd sa svetom
Nedavno je lansiran sajt u okviru projekta belgradegets.digital, koji ima za cilj da privuče digitalne nomade iz celog sveta. Prema nekoliko anketa vodećih sajtova... Digitalni nomadi povezuju Beograd sa svetom

Nedavno je lansiran sajt u okviru projekta belgradegets.digital, koji ima za cilj da privuče digitalne nomade iz celog sveta. Prema nekoliko anketa vodećih sajtova za digitalne nomade Beograd je jedna od poželjnijih destinacija.

„Projekat belgradegets.digital smo pokrenuli još prošle godine uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP). Nakon što smo sproveli istraživanje Skener digitalnih nomada o tome ko su digitalni nomadi koji se odluče da neko vreme žive i rade u Beogradu, zaključili smo da je sledeći logičan korak da u naš glavni grad privučemo što više ovih digitalnih radnika kako bismo već prilično dobru poziciju Beograda u ovim krugovima dodatno ojačali. Ono što je nama iz Inicijative „Digitalna Srbija“ naročito bilo važno jeste činjenica da veliki broj digitalnih nomada znači i značajan izvor znanja i povezivanja sa svetom. Procenili smo da bi se pozicioniranjem Beograda kao grada koji razume potrebe ovog tipa radnika u domaći ekosistem slila potrebna znanja, otvorile nove prilike i popravila reputacija naše prestonice“, kaže za Biznis.rs, Tijana Stefanović iz Inicijative „Digitalna Srbija“.

Prama njenim rečima kao polaznu tačku za razvoj sajta belgradegets.digital uzeta je inicijativa koju su pokrenuli i razvili Nova Iskra, SHARE Fondacija i Startit, i od nje napravili sajt koji treba da ponudi sve praktične informacije koje jednom digitalnom nomadu mogu da zatrebaju.

Zato se na sajtu nalaze segmenti koji posetiocima približavaju kakav je Beograd, šta je sve potrebno da bi dobili vizu ili dozvolu za rad, kojim prevoznim sredstvima mogu da se kreću kroz grad, gde mogu da odsednu, gde da jedu, gde da se zabave ili da upoznaju druge nomade. Sajt ima i neke posebne funkcionalnosti poput besplatnih vaučera koje nomadi mogu da iskoriste za konsultacije sa advokatima i računovođama kada se susretnu sa administrativnim procedurama, ali i mogućnosti da stupe u direktan kontakt sa onima koji su već bili u našoj prestonici i pridružili se našoj mreži „ambasadora Beograda“.

Digitalni nomadi su ljudi koji često menjaju mesto u kom će živeti, jer im način života odnosno posao koji obavljaju dozvoljava da rade sa kog god mesta požele. Naravno, lokacije koje biraju digitalni nomadi moraju da ispunjavaju i određene uslove.

„S obzirom na to da je biti digitalni nomad pre svega životni stil za koji se neko opredeli, ne postoji precizan način da se odredi njihov tačan broj. Ono što sigurno znamo je da se Beograd gotovo uvek nalazi među top 20 destinacija po oceni sajta NomadList, najpoznatijoj lokaciji na internetu za preporuku destinacija za digitalne nomade. Sajt koji smo kreirali, ali i promotivna kampanja koja uskoro kreće ka inostranstvu, trebalo bi da nam pomogne da Beograd utvdi poziciju jedne od najpoželjnijih destinacija i postane obavezna destinacija na digitalnoj mapi sveta“, objašnjava Stefanović.

Na osnovu već pomenutog istraživanja, Skener digitalnih nomada, prosečna digitalni nomad je muškarac od 34 godine koji dolazi iz Kanade ili Sjedinjenih Američkih Država, najčešće dolazi sam i zadržava se oko tri meseca. Uglavnom je reč o IT preduzetniku, ali ima i onih koji se bave digitalnim marketignom, e-trgovinom, novinarstvom, pisanjem i mnogim drugim zanimanjima.

Ono što je takođe veoma važno je i činjenica da digitalni nomadi  donose sa sobom nova znanja i iskustva na taj način obogaćujući tehnološku scenu, dajući joj internacionalni karakter. Pozicioniranje Beograda kao grada koji razume potrebe digitalnih nomada moglo bi da znači priliv preko potrebnih veština u domaći ekosistem.

„Plastičnije objašnjeno, međunarodna poznanstva postaju potencijalni poslovni kontakti, domaće firme uče kako da sarađuju sa strancima, a stranci mogu odlučiti da otvore firme u Srbiji“, zaključuje Stefanović.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...