RESTORAN BEZ OTPADA, DUVANSKOG DIMA I NAMIRNICA ŽIVOTINJSKOG POREKLA Jedinstveni biznis koji čuva životnu sredinu i zdravlje, a posluje uspešno

BiznisBolji posaoEkologijaFirme u fokusuInovacijeIntervjuIzdvajamoLifestylePoslovanjePreduzetnikU fokusuZanimljivostiZdravlje

4.12.2020 15:41 Autor: Julijana Vincan 2

RESTORAN BEZ OTPADA, DUVANSKOG DIMA I NAMIRNICA ŽIVOTINJSKOG POREKLA Jedinstveni biznis koji čuva životnu sredinu i zdravlje, a posluje uspešno RESTORAN BEZ OTPADA, DUVANSKOG DIMA I NAMIRNICA ŽIVOTINJSKOG POREKLA Jedinstveni biznis koji čuva životnu sredinu i zdravlje, a posluje uspešno
Iako možda mnogima zvuči kao nemoguće, jedan beogradski restoran dokazao je i svima pokazao kako je moguće da se radi kvalitetno uz izuzetno zanimljivu... RESTORAN BEZ OTPADA, DUVANSKOG DIMA I NAMIRNICA ŽIVOTINJSKOG POREKLA Jedinstveni biznis koji čuva životnu sredinu i zdravlje, a posluje uspešno

Iako možda mnogima zvuči kao nemoguće, jedan beogradski restoran dokazao je i svima pokazao kako je moguće da se radi kvalitetno uz izuzetno zanimljivu i specifičnu ponudu hrane koja je isključivo biljnog porekla, poslujući gotovo potpuno bez otpada, odnosno, po „zero waste“ sistemu.

Foto: Vegessence / ketering

Naime, iz želje da životni stil koji već duži niz godina praktikuju kao pojedinci, predstave u najboljem svetlu i drugima koji su zaintrigirani i za to zainteresovani, nastao je izuzetno ljupki restoran Vegessence.

Foto: Vegessence

„Naša želja je da predstavimo biljnu hranu prvenstveno kao zdravu za nas i održivu za životnu sredinu. Naravno, i kao ukusnu, da može i svaki gurman da nađe po neko jelo koje bi mu zadovoljilo apetit“, navodi za Biznis.rs jedna od osnivača restorana, Ana Lazarević.

Naša sagovornica na ovakvoj ishrani je već devet godina. Takav stil života kaže da je vodila i kao student, i kao zaposlena, ali i kao preduzetnik. Smatra da je sve stvar prioriteta i da je organizacija jedna od ključnih stvari.

Foto: Vegessence

Posebno je važna, kako ističe, promišljena kupovina namirnica, kao i konzumiranje gotovih jela. Do svega ovoga došla je postepeno – kroz istraživanje, isprobavanje i eksperimentisanje tokom tri godine.

„Bilo je tu raznih edukacija, dokumentarnih filmova, istraživačkih radova, pročitanih knjiga, što je dovelo do odluke da se sprovede u delo ovakav jedan projekat. Prosto je bilo neverovatno da tako nešto već ne postoji u Beogradu“, primećuje Ana.

Foto: Vegessence

Kako dugo nije živela u Srbiji, Ani je bilo fascinantno koliko ljudi nije upoznato sa terminima vegan, zero waste, a posebno kako životna sredina i hrana, odnosno, industrija hrane imaju veze jedno sa drugim.

„Moja želja bila je da se to približi prosečnom čoveku grada Beograda, ali i da svako ko je već upoznat i trudi se da brine o sebi i planeti Zemlji svakodnevno, može da dođe da uživa u hrani, društvu, nepušačkom i pet friendly lokalu“, naglasila je Lazarević.

Foto: Vegessence / BeGe VeGe festival

Nije nemoguće voditi zero waste biznis

Iako ima dosta izazova prilikom vođenja ovakvog tipa biznisa, naša sagovornica ističe da to ipak nije nemoguća misija. Kako kaže, ima svakodnevnih prepreka koje vešto savladavaju, ali i onih koje ne mogu, pa se trude da ih zaobiđu.

„Nabavljamo namirnice koje su pretežno lokalne i od dobavljača tražimo takve namirnice. U saradnji smo sa gazdinstvima koja rade organsku proizvodnju jedne namirnice, kao na primer leblebije, spelte i od njih nabavljamo proizvode. Pomažemo na taj način i lokalne biznise“, objašnjava Ana.

Foto: Vegessence

Dodaje da porudžbine primaju unapred, i na taj način ne prave previše hrane koja bi se bacila. Pritom, te iste obroke pakuju u povratnu staklenu ambalažu, kako bi izbegli nepotreban otpad ambalaže od plastike, stiropora i tome slično. U restoranu koriste inox cevčice i platnene salvete.

Foto: Vegessence

„Do nedavno smo radili samo dostavu ručka koji je unapred poručen. Potom se pravi plan isporuke, da bi se što manje resursa trošilo i sve u istom cugu isporučilo. Imamo i biciklistu koji vozi obroke u centru grada, kako ne bismo pravili gužvu u saobraćaju, a i kako bi svi dobili svoje ručkove na vreme“, objasnila je Ana u razgovoru za naš portal.

Foto: Vegessence

Ističe da su baš nedavno pokrenuli i dostavu jela po porudžbini iz svakodnevne ponude, kako bi olakšali svojim mušterijama da lakše nabavljaju ukusna jela u doba pandemije. Dostavljanje vrše u ambalaži koju su pažljivo odabrali, a koja je biorazgradiva i reciklirana. Istu tu ambalažu koriste da spakuju hranu za sve korisnike Wolt aplikacije. Kako bi sve dobro funkcionisalo, u celu priču uključeno je više ljudi.

Foto: Vegessence

„Pošto nas ima više profila, teško je iz svačije perspektive opisati jedan dan. Svakako nam je prvi deo dana fokusiran na pripremu i pakovanje dnevnih menija, potom je fokus na goste koji su odabrali da pojedu nešto u restoranu. Zbog trenutne situacije je sve to malo drugačije i većina dolazi da preuzme obroke, zbog čega smo se i odlučili da ponudimo i usluge dostave upravo tih jela u kojima bi mogli da uživaju u restoranu„, naglasila je Lazarević.

Iako je, kao i na većinu ljudi, pandemija korona virusa uticala u negativnom smislu, Ana ističe da se njen tim bori i traži načine kako da nastave sa radom. Upravo iz tih razloga su odlučili da ponude usluge dostave tokom celog dana. „Idemo dalje i stvaramo nova jela, ne predajemo se lako“, optimistična je naša sagovornica.

Foto: Vegessence

Proces primene ovakvog principa rada može da potraje

Da bi se nešto primenilo, Ana kaže da je potrebno da čovek bude svestan, a da svest dolazi posle istraživanja, čitanja, konverzacije sa drugima. Pre primene ovakvog stila života, a posebno načina poslovanja, postoji proces koji, kako ona ističe, može da potraje i više godina.  

„Za mene je dovoljno da znam da svakodnevno donosim odluke tako da ne škodim sebi, a ni drugima iz svoje okoline, pa ni okolini. Potrebno je neko vreme da prođe kako bi se prikupilo dovoljno informacija i potom krenulo u akciju. Nove navike se ne stiču brzo, već sa puno strpljenja i ponavljanja, ali i usputnih grešaka“, primećuje ko-osnivač restorana Vegessence.

Foto: Vegessence

Dodaje da je bitno da se pomogne omladini u tom procesu, kao i da bi značilo da se u školskim ustanovama više govori o ekološkim temama, o životnoj sredini, o očuvanju iste, ali i da se kod kuće da se priča o tome kako nešto dolazi do naše trpeze.

Foto: Vegessence

„Odrasli se na poslu mogu edukovati kroz seminare i razne akcije, ali za to prvenstveno treba da postoji i interesovanje u okviru firme. Većina teži da bude društveno i ekološki odgovorna. Naravno ima prostora za poboljšanje“, zaključuje Ana.

  • Tina

    5.12.2020 #1 Author

    Pravi ukus svake namirnice se oseti tek kada nije dodato i meso. Svaka cast

    Odgovori

  • Mdx

    5.12.2020 #2 Author

    Pa bravo 👍

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...