Praznik kupovine doneo kineskim online kompanijama promet od skoro 140 milijardi dolara

Alibaba i JD.com na Dan samaca zabeležili rekordni rezultat

SvetVesti

12.11.2021 10:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Alibaba i JD.com na Dan samaca zabeležili rekordni rezultat Alibaba i JD.com na Dan samaca zabeležili rekordni rezultat
Vodeće kineske kompanije u elektronskoj trgovini Alibaba i JD.com zabeležile su ukupnu prodaju u iznosu od preko 139 milijardi dolara tokom jedanaestodnevne godišnje šoping... Alibaba i JD.com na Dan samaca zabeležili rekordni rezultat

Vodeće kineske kompanije u elektronskoj trgovini Alibaba i JD.com zabeležile su ukupnu prodaju u iznosu od preko 139 milijardi dolara tokom jedanaestodnevne godišnje šoping manifestacije Dan samaca, što je novi rekordan rezultat.

Prema saopštenju kompanije Alibaba, bruto vrednost prodate robe (GMV) preko njene platforme iznosila je ukupno 540,3 milijarde juana (84,54 milijarde dolara), što je porast od 8,5 odsto u odnosu na prošlu godinu, prenosi Tanjug, pozivajući se na CNBC.

Prema podacima platforme JD.com, obim transakcija na njoj iznosio je 349,1 milijardu juana (54,6 milijardi dolara) i veći je za 28 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Ovogodišnji rast prometa kompanije Alibaba tokom kineskog praznika je najsporiji do sada, usled pooštrenih mera zaštite i poremećaja u lancima snabdevanja.

Prodaja ove kompanije, otkako je ovaj online trgovac 2009. godine pokrenuo na internetu šoping festival Dan samaca i pretvorio ga u najveći svetski praznik online prodaje, rasla je po dvocifrenoj stopi svake godine, lani čak za 26 odsto.

Dan samaca, koji je tradicionalno bio jednodnevni događaj, prošle godine je pretvoren u višednevnu manifestaciju tokom koje trgovci nude proizvode po znatno nižim cenama kako bi privukli kupce.

Britanska agencija Reuters konstatuje da je tokom ovog kineskog festivala za kupoholičare ipak ostvaren dobar promet, imajući u vidu da ukupna potrošnja u Kini usporava, da stroža regulativa relativno ograničava reklamiranje, i s obzirom na nedovoljnu ponudu neke robe zbog uskih grla u lancima dobavljača.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...