AVIOTAKSI SVE POPULARNIJI U SRBIJI Dozvole za prevoz putnika ima sedam operatera

BiznisSrbijaTurizamVesti

18.9.2020 09:36 Autor: Marija Jovanović 1

AVIOTAKSI SVE POPULARNIJI U SRBIJI Dozvole za prevoz putnika ima sedam operatera AVIOTAKSI SVE POPULARNIJI U SRBIJI Dozvole za prevoz putnika ima sedam operatera
Aviotaksi je veoma popularan u poslednje vreme u Srbiji. Prema podacima Direktorata civilnog vazduhoplovstva, postoji sedam operatera sa sertifikatom da obavljaju prevoz putnika uz... AVIOTAKSI SVE POPULARNIJI U SRBIJI Dozvole za prevoz putnika ima sedam operatera

Aviotaksi je veoma popularan u poslednje vreme u Srbiji. Prema podacima Direktorata civilnog vazduhoplovstva, postoji sedam operatera sa sertifikatom da obavljaju prevoz putnika uz naknadu, od kojih šest koristi avione, a jedan helikoptere.

Reč je o operaterima koji imaju do deset putničkih sedišta, prenosi B92.

Kompanije koje se bave javnim avioprevozom su Air Pink, Air Serbia, Balkan Helicopters, Eagle Express, MPC Air, Prince Aviation i Sky Bridge.

Ukupan broj vazduhoplova, koji imaju do 10 putničkih sedišta, a koje koriste tih sedam operatera je 26 (23 aviona i 3 helikoptera), navode u Direktoratu.

Foto: Pixabay.com

Glavni urednik vazduhoplovnog portala Tangosix Petar Vojinović objašnjava da jedna osoba može da poseduje avion, ali da je nepraktično da ga lično koristi zbog svih bezbednosnih zahteva, koje propisuju regulatorni organi države.

“To je neverovatno dobra investicija ukoliko neko poseduje pet miliona evra. Kupi se avion i onda se izdaje, pa ga tek operateri stavljaju na tržište i snose troškove plata pilota, održavanja, obuke, goriva i administracije„, navodi Vojinović i ističe da su Prince Aviation i Air Pink dve najveće aviotaksi kompanije u regionu i šire.

Vojinović smatra da je naše tržište premalo za ovaj posao, pa je većina tih letova sa trećih tržišta.

Kako navodi, većinom se avioni iznajmljuju u vidu lizinga, često od kompanija koje su ih kupile, ali im je preskupo i nepraktično da ih koriste samo za svoje potrebe.

Vojinović ističe i da poslovnim ljudima prevoz aviotaksijem uštedi mnogo vremena, jer je red letenja nebitan, kao i da se zakazuju poslovni letovi mlaznjacima.

Kako navodi, na većim aerodromima, pa i na Aerodromu „Nikola Tesla“, postoje posebni VIP terminali, koji eliminišu gužvu i čekanje.

Tagovi
SRBIJA
  • TINA

    27.4.2022 #1 Author

    Kako li ce nebo izgledati I ko ce se voziti sve. Interesantno.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...