Šta je veći pokretač - veća potražnja na tržištu ili antidampinške mere EU?

Da li je francuska biciklistička industrija na putu povratka „made in Europe“?

AnalizaEkologijaEUU fokusuVesti

25.7.2021 09:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Da li je francuska biciklistička industrija na putu povratka „made in Europe“? Da li je francuska biciklistička industrija na putu povratka „made in Europe“?
Decenije seljenja industrije u zemlje sa niskim proizvodnim troškovima nanele su štetu mnogim regionima u Francuskoj. U malom gradu Revan, zatvorene radnje, prodajne kuće... Da li je francuska biciklistička industrija na putu povratka „made in Europe“?

Decenije seljenja industrije u zemlje sa niskim proizvodnim troškovima nanele su štetu mnogim regionima u Francuskoj. U malom gradu Revan, zatvorene radnje, prodajne kuće i industrijske pustoši samo su neki od znakova ovog pada. Ali na pomolu su dobre vesti, jedan veliki proizvođač bicikala najavio je povratak, piše Euronews.

EU ima zakone za borbu protiv nelojalne konkurencije. Da bi bolje zaštitila industriju, Evropska komisija je uvela antidampinške carine u pojedinim sektorima. Ove carine se koriste za zaštitu članica EU od stranog uvoza za čiju cenu smatraju da je niža od fer tržišne vrednosti.

Oživljavanje nekadašnjeg industrijskog grada

Gradonačelnik Revana, Danijel Durbek (Daniel Durbeck) i predsednik opštinskog udruženja Bernar Deken (Bernard Dekens) pozdravljaju ovu protekcionističku politiku.

Deken napominje da je zaštita ključni faktor i ističe: da je očigledno „da ne možemo dalje tako, prodajući svoju industriju Kini i jugoistočnoj Aziji“.

Durbek je saglasan i dodaje da je osamdesetih i devedesetih godina stanovništvo Revana bilo 12.500, dvostruko više nego što je sada. Takođe, ističe visoku stopu nezaposlenosti, koja trenutno iznosi 27 odsto.

Ipak, raduje ih činjenica da se istorijska francuska marka bicikala Mercier vraća u Francusku iz jugoistočne Azije i najavljuje pokretanje proizvodnje u njihovom gradu. „To dokazuje da industrija nije mrtva u regiji Arden, i da je moguće da se kompanija koja se preselila u inostranstvo pre nekoliko godina vrati i ponovo počne da proizvodi u Francuskoj“, kaže Deken.

Plan kompanije Mercier je da proizvodi pola miliona bicikala godišnje, počev od sledeće godine. Investiciju od 11 miliona evra za to snažno subvencionišu francuski i evropski poreski obveznici.

Međutim, mnoge komponente bicikla i dalje se proizvode u Aziji. Zbog toga je novoodabrano mesto proizvodnje blizu luka Roterdam i Antverpen. Omogućiće kompaniji lak pristup ključnim tržištima.

Otvaranje radnih mesta

Nova fabrika bicikala otvoriće 270 radnih mesta u malenom francuskom gradu. Nekoliko dana nakon objavljivanja ove vesti, lokalna agencija za zapošljavanje primila je stotine zahteva.

Mercier odgovara na porast evropske potražnje za običnim i električnim biciklima. Ali izvršni direktor Žan-Mark Segeci (Jean-Marc Seghezzi) zadužen za ovaj povratak u Francusku, kaže da ne podržava antidampinške carine za zemlje izvan EU. 

„Antidampinške carine su samo dimna zavesa“, objašnjava on i tvrdi da je teško prihvatiti antidampinške carine kada je 80 odsto proizvođača njihovih komponenata u Aziji. „Mislim da zaista treba da razmotrimo kako tu proizvodnju možemo preseliti u Evropu ili kako možemo podstaći globalne proizvođače, da ih prave u Evropi“, dodaje on.

Tradicionalna industrija bicikala

Sent Etjen je bio dom nekadašnje francuske biciklističke industrije. Dvadesetih godina prošlog veka hiljade radnika je radilo u tadašnjim lokalnim fabrikama bicikala. Prvi francuski model bicikla proizvela su braća Gotje (Gauthier) krajem devetnaestog veka i tada je započeo veliki industrijski život ovog grada.

Sent Etjen je potom postao stecište mnogih industrijskih ideja, podnošenja patenata, pa je period oko 1920. godine predstavljao zlatno doba ovog grada, usko vezano za industriju bicikala u njemu. No, pola veka kasnije, stvari su se iz korena izmenile, usled ekonomskih promena, preseljenja proizvodnje i rastuće konkurencije stranih fabrika.

Proizvedeno u Francuskoj

Povratak u Revan, i tradicija iz Sent Etjena, podstakli su i jedan inovativni startap, pod imenom Easy Design Technology, koji je počeo da proizvodi bicikle namenjene čitavoj porodici, koji su u celosti „made in France“.

No, ostaje pitanje, piše Euronews, u kojoj meri je ovaj novi bum u francuskoj biciklističkoj industriji pokrenut zahtevima rastućeg tržišta, a koliko su mu ipak pomogle antidampinške carine EU?

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...