angažovanje fanova kroz monetizaciju

Evropski fudbalski klubovi zarađuju od tokena navijača

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

24.8.2021 19:52 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Evropski fudbalski klubovi zarađuju od tokena navijača Evropski fudbalski klubovi zarađuju od tokena navijača
Najbolji evropski fudbalski klubovi zaradili su više od 200 miliona dolara prebacivanjem „tokene navijača“ na pristalice, uprkos upozorenjima da bi mešanje kriptovaluta sa fudbalom... Evropski fudbalski klubovi zarađuju od tokena navijača

Najbolji evropski fudbalski klubovi zaradili su više od 200 miliona dolara prebacivanjem „tokene navijača“ na pristalice, uprkos upozorenjima da bi mešanje kriptovaluta sa fudbalom moglo loše da se završi.

Klubovi, uključujući Manchester City, Barcelonu, Juventus, Arsenal, Leeds United i Paris Saint-Germain (PSG), uticali su na rastuću popularnost kriptovaluta kako bi povećali prihod u prošloj godini. Njihovi navijački tokeni, koje prodaje malčerska kompanija Socios, daju pristalicama priliku da glasaju o manjim klupskim pitanjima, koja uključuju muziku na stadionu pre utakmica i dekor na određenim delovima terena, prenosi Tropos.

U saopštenju objavljenom tokom ovog meseca, Leeds United Supporters Trust jasno je izrazio svoje mišljenje u vezi sa nedavnim partnerstvom kluba sa Sociosom. „Smatramo da postoje bolji načini za angažovanje obožavalaca bez monetizacije, posebno kada je povezana sa kriptovalutom“, naveli su izveštaju.

Kako napominju, tokeni se po povoljnim cenama mogu opravdati kao niskorizičan i zabavan način interakcije. U skladu sa tim, Leeds United Supporters Trust pozabavio se nedostatkom kripto obrazovanja i saopštio: „Obožavaoci će morati da uđu u ekosistem kriptovaluta; nešto o čemu mnogi možda imaju vrlo malo znanja. “

Kako se ističe, ako fudbal odluči da u igru unese neregulisanu kriptovalutu, veruju da klubovi moraju da pruže obrazovanje i smernice o svrsi i povezanim rizicima ove upotrebe. Nekoliko drugih organizacija i njihove pristalica izrazili su protivljenje.

Suosnivač  Sociosa, Aleksandre Dreifus (Alexandre Dreyfus), izneo je ubedljiv argument za tokene navijača-barem sa tačke gledišta klubova-u tome što tokeni navijača donose gotovinu. „Razumem zašto nas ljudi izazivaju, ali upravo zbog toga nas klubovi vole jer vide to kao dodatni prihod“, izjavio je on. Ipak, pokušaji da se udaraju žetoni navijača za prikupljanje dodatnih sredstava nastavljaju se, ne samo u Evropi, već i širom jugoistočne Azije, Brazila i Turske.

Ipak, Socios tvrdi da njegovi tokeni nisu za ulaganje već za angažovanje. Kritičari su ih opisali kao „ulaz u spekulativnu kriptovalutu“ i označili njihovo oglašavanje „potpuno zavaravajućim“. Na primer, londonski klub Arsenal kritikovan je zbog upoređivanja procesa sticanja žetona navijača sa kupovinom deviza za godišnji odmor, piše Protos.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...