Korona nije značajno uticala na rast korišćenja elektronskih usluga u regionu

Građani Zapadnog Balkana i dalje verni šalterima

AnalizaRegionU fokusuVesti

1.2.2021 15:37 Autor: Ljiljana Begović 1

Građani Zapadnog Balkana i dalje verni šalterima Građani Zapadnog Balkana i dalje verni šalterima
Pandemija Covid-19 nije značajno izmenila navike građana zemalja zapadnog Balkana kada je u pitanju upotreba elektronskih usluga, pokazalo je istraživanje spoljnopolitičke inicijative (VPI) BiH.... Građani Zapadnog Balkana i dalje verni šalterima

Pandemija Covid-19 nije značajno izmenila navike građana zemalja zapadnog Balkana kada je u pitanju upotreba elektronskih usluga, pokazalo je istraživanje spoljnopolitičke inicijative (VPI) BiH.

Iako su tokom pandemije fizički kontakt i odlazak na šaltere bili svedeni na minimum, rezultati su pokazali da je samo 18 odsto građana više nego inače koristilo e-usluge, a da čak 50 odsto ispitanika nije ni probalo. Uprkos prednostima, oko 40 odsto stanovnika Zapadnog Balkana i dalje preferira lični kontakt, odnosno šalter.

Izvor:par-monitor.org

„U proseku, dve trećine građana regiona kažu da njihov interes za e-usluge nije porastao od početka pandemije. Građanima nedostaju informacije o ovim uslugama, a, i ako ih imaju, nemaju adekvatne informacijsko-tehničke veštine za njihovo korišćenje, ili je potrebno više vremena za navikavanje na interakciju građana s javnom upravom na ovaj način“, objašnjava  Anida Šabanović, direktorka VPI BiH.

Porast korišćenja elektronskih usluga tokom pandemije na regionalnom nivou iznosio je 38, a u BiH 31 odsto. Najveći porast je zabeležen u Albaniji i Crnoj Gori sa 45 odsto. Najveće zanimanje za korišćenje e-usluga pokazali su mladi u dobi od 18 do 24 godine, ali i stariji od 60 godina zbog prepreka s kojima su se suočili tokom pandemije.

Izvor:par-monitor.org

Vlade država regiona bi trebalo da pokrenu proaktivne informativne kampanje kako bi se povećala svest građana o njihovom postojanju, a isto tako da su ove usluge puno brže, jednostavnije i jeftinije nego korišćenje šaltera i šalterskih usluga. Potrebno je da se radi i na kvalitetu ovih usluga.

„Sve ovo bi dovelo do većeg poverenja građana u interakciju elektronskim putem s upravom“, navodi Šabanović.

Tabela pokazuje koliko su građani regiona koristili elektronske usluge u poslednje dve godine.

Izvor:par-monitor.org
  • MARKO7

    7.6.2022 #1 Author

    Pa na šalteru se najbolje prođe…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...