MILGROM I VILSON LAUREATI NOBELOVE NAGRADE ZA EKONOMIJU Priznanje za osmišljavanje novih formata aukcija, korisnih i za kupce i trgovce

IzdvajamoSvetU fokusuVesti

12.10.2020 13:39 Autor: Julijana Vincan 0

MILGROM I VILSON LAUREATI NOBELOVE NAGRADE ZA EKONOMIJU Priznanje za osmišljavanje novih formata aukcija, korisnih i za kupce i trgovce MILGROM I VILSON LAUREATI NOBELOVE NAGRADE ZA EKONOMIJU Priznanje za osmišljavanje novih formata aukcija, korisnih i za kupce i trgovce
Dobitnici ovogodišnje Nobelove nagrade za ekonomske nauke su Pol Milgrom (Paul Milgrom) i Robert Vilson (Robert Wilson), za unapređenje teorije javne prodaje i inovinaranje... MILGROM I VILSON LAUREATI NOBELOVE NAGRADE ZA EKONOMIJU Priznanje za osmišljavanje novih formata aukcija, korisnih i za kupce i trgovce

Dobitnici ovogodišnje Nobelove nagrade za ekonomske nauke su Pol Milgrom (Paul Milgrom) i Robert Vilson (Robert Wilson), za unapređenje teorije javne prodaje i inovinaranje novih formata aukcija, saopštio je Nobelov komitet Švedske kraljevske akademije nauka.

„Novi formati aukcija su lep primer kako osnovnim istraživanjem mogu naknadno da se kreiraju izumi koji koriste društvu“, navodi se u saopštenju akademije i dodaje:

Nobelova nagrada za ekonomiju
Foto: Tanjug/AP

Ovogodišnji laureati za ekonomske nauke, Pol Milgrom i Robert Vilson, poboljšali su teoriju aukcija i izmislili nove formate aukcija, od koje će koristi imati trgovci, kupci i poreski obveznici širom sveta„.

Novi formati aukcija već su korišćeni za radio-spektre, ribolovne kvote, mesta za sletanje aviona i dozvole za emisije gasova.

Ovogodišnji dobitnici Nobelove nagrade za ekonomiju fokusirali su se na aukcije. Njihova teorija „Zajedničke vrednosti“ aukcija odnosi se ne samo na uobičajene predmete koji se prodaju na aukcijama, već i na minerale, energiju i slično.

Analizirali su ponuđače, njihove strategije na aukcijama i kako njihova ponuda varira u zavisnosti od njihovog znanja i same vrednosti ponude.

Takođe, ponuđači koji previše kupuju i koji nude ogromne svote novca na određene predmete, dobili su ne tako slavni naziv „Prokletstvo pobednika“.

Razvoj interneta donelo je u polju aukcija više ponuđača koji mogu da učestvuju iz bilo kog mesta na svetu. 

Koristeći „aukcijsku formulu“ može se izračunati razlika između prave cene predmeta i njihove cene koja može biti precenjena ili potcenjena, što zavisi od samog ponuđača.

Nobelova nagrada za ekonomiju, koja podrazumeva i dodeljivanje 10 miliona švedskih kruna (1,14 miliona dolara), nije jedna od izvornih pet, već ju je ustanovila Centralna banka Švedske 1969. godine.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...