u prvih šest meseci 2021. godine prodato 34 odsto više polovnjaka

Oporavak tržišta polovnih automobila u Srbiji

SrbijaVesti

7.9.2021 15:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Oporavak tržišta polovnih automobila u Srbiji Oporavak tržišta polovnih automobila u Srbiji
Nakon pada prodaje vozila u 2020. godini, uzrokovanog pandemijom virusa Covid-19, tržište polovnih automobila u prvih šest meseci tekuće godine doživelo je značajan oporavak,... Oporavak tržišta polovnih automobila u Srbiji

Nakon pada prodaje vozila u 2020. godini, uzrokovanog pandemijom virusa Covid-19, tržište polovnih automobila u prvih šest meseci tekuće godine doživelo je značajan oporavak, rezultat je analize koju je sproveo sajt Polovni automobili.

Prema analizi, prodaja polovnih automobila u prvoj polovini 2021. godine je očekivano nadmašila prodaju u istom periodu 2020. godine kada je na snazi bilo vanredno stanje, ali prodaja je zabeležila i rast u odnosu na period pre pandemije.

Od januara do juna 2021. godine u Srbiji je prvi put registrovano, odnosno prodato 34 odsto više polovnih automobila u poređenju sa istim vremenskim periodom prethodne godine.

Najprodavaniji polovni automobili su: Volkswagen, Opel, Peugeot, Audi, Renault, Fiat, Citroen, BMW, Ford, Mercedes…

Ipak, s obzirom na vanredno stanje koje je u pomenutom periodu prošle godine bilo na snazi i donekle očekivano dovelo do pada prodaje, merodavnije je uporediti tekuću sa 2019. godinom. Podaci su ohrabrujući. U prvoj polovini ove godine zabeležen je rast prodaje prvi put registrovanih polovnih automobila od šest odsto u odnosu na prvih šest meseci 2019. godine.

Primetan je i oporavak tržišta novih automobila, nakon drastičnog pada prodaje od 21 odsto u 2020. godini. Tako je prva polovina ove godine ipak donela rast prodaje novih vozila od 32 odsto u odnosu na isti period prošle godine obeležen pandemijom virusa Covid-19. Ipak, prodaja novih automobila u tekućoj godini još uvek nije dostigla njihovu prodaju u periodu pre pandemije, već je za skoro 10 odsto manja.

Najprodavaniji novi automobili su: Škoda, Fiat, Toyota, Kia, Reanult, Hyundai, Volkswagen, Dacia, Opel, Citroen…

Zanimljivo je da je različit izbor kupaca novih i polovnih automobila primetan i u pogledu vrste goriva. Dizel motor je ubedljivo najpopularniji za kupce polovnjaka, za njega se odlučilo 69 odsto, dok je benzin izabralo 28 procenata.

Suprotno tome, 63 odsto kupaca novih vozila biralo je benzin, a svega 24 procenta dizel. Vozila na hibridni pogon su prvi izbor za njih 10 odsto. Ono što je sigurno jeste da električni automobili još uvek nisu dostigli popularnost kod vozača u Srbiji, pa i kada su u pitanju nova vozila.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...