Potrošači neće moći da tuže četiri trgovinska lanca za nadoknadu štete
23.10.2024 08:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić pozvao je Komisiju za zaštitu konkurencije da bude stroga prema četiri trgovinska lanca protiv kojih se vodi postupak zbog sumnje da su sklopili sporazum o cenama, a ministar trgovine Tomislav Momirović pozvao je Komisiju završi svoj posao, kako bi se utvrdilo ko je, u kojoj meri i da li kršio zakon i pravila tržišta i poručio da ćemo posle toga „videti kakve sankcije slede“.
Dušica Šoškić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije rekla je međutim, za Euronews Srbija da ukoliko se sve ovo dokaže da je tačno, potrošači neće moći da tuže navedene markete.
„Nažalost, iz prostog razloga, jer naš zakon ne poznaje kolektivnu tužbu na koju udruženja za zaštitu potrošača godinama unazad ukazuju kao nešto bitno i koje bi zaista u ovom slučaju bilo rešenje“, rekla je Šoškić.
U vezi sa tim, dodaje, ne postoji nadoknada štete potrošačima u Srbiji, odnosno novac im neće biti refundiran.
„Potrošači jesu oštećeni oko svih namirnica koje su navedene na tom spisku (iz zaključka Komisije), a naročito oko osnovnih namirnica. Onih osam namirnica koje su navedene jesu jogurt, mleko, šećer, brašno, ulje, jaja, banane i kafa, namirnice koje potrošači svakodnevno koriste, odnosno koje se nalaze u potrošačkim korpama svakodnevno i na taj način jesu zaista oštećeni budžeti naših potrošača, odnosno građana naše zemlje„, rekla je Šoškić.
Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je po službenoj dužnosti postupak ispitivanja povrede konkurencije protiv društava Delhaize Serbia, Mercator-S, Univerexport i DIS.
Pročitajte još:
Komisija je, kako je navedeno u zaključku objavljenom na portalu te institucije, utvrdila da su četiri kompanije zaključile restriktivni sporazum i najavila da će preduzeti sve potrebne dokazne radnje u cilju pravilnog utvrđivanja činjeničnog stanja, ispitati postojanje povrede konkurencije, a po okončanju postupka doneti konačnu odluku o postojanju povrede konkurencije.
SABRINA
23.10.2024 #1 AuthorDokle god je Zakon o zaštiti potrošača loš, uvek će potrošači biti ti koji su oštećeni.