Direktor JKP Putevi Srbije najavio nove projekte

Uskoro putarina za teretna vozila na Ibarskoj magistrali i izgradnja obilaznice oko Loznice

InfrastrukturaSrbijaVesti

4.11.2021 14:50 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Uskoro putarina za teretna vozila na Ibarskoj magistrali i izgradnja obilaznice oko Loznice Uskoro putarina za teretna vozila na Ibarskoj magistrali i izgradnja obilaznice oko Loznice
Vršilac dužnosti direktora JKP Putevi Srbije Zoran Drobnjak najavio je da će vrlo brzo biti uvedena putarina na Ibarskoj magistrali za teške kamione  –... Uskoro putarina za teretna vozila na Ibarskoj magistrali i izgradnja obilaznice oko Loznice

Vršilac dužnosti direktora JKP Putevi Srbije Zoran Drobnjak najavio je da će vrlo brzo biti uvedena putarina na Ibarskoj magistrali za teške kamione  – teretnjake od 40 tona nosivosti.

Drobnjak je rekao da se, pre svega, zbog bezbednosti saobraćaja moraju teški kamioni prebaciti na autoput umesto što sada koriste Ibarsku magistralu da ne bi platili putarine, prenosi Tanjug pozivajući se na TV K1.

“Vrlo brzo ćemo Ibarsku magistralu ‘zatvoriti’ za takve kamione, pre svega zbog bezbednosti, i za njih će biti određena ista cena kao kada bi išli autoputem”, poručio je Drobnjak.

U Srbiji je ove godine povećan broj vozila na autoputevima za 10 odsto u odnosu na 2019. godinu, kazao je Drobnjak i dodao da je to zato što smo izgradili autuputeve u zemlji i da sada svi koji idu ka Grčkoj i Turskoj idu preko Srbije.

„Svi sada idu kroz Srbiju, a ne preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, jer im je taj pravac duži za 250 do 300 kilometara“, naveo je Drobnjak.

V.d. direktor Puteva Srbije potvrdio je danas da je to javno preduzeće dalo saglasnost kompaniji Rio Sava (ćerki firme Rio Tinto) da pribavlja tehničku dokumentaciju za gradnju obilaznice oko Loznice i istakao da tu nema ništa sporno, pošto ta saobraćajnica ionako treba da se napravi, kao što su planirane gradnje obilaznica i oko drugih gradova u Srbiji.

Drobnjak je potvrdio da je još u decembru potpisao to punomoćje za kompaniju Rio Sava, i objasnio da će Rio Sava pribaviti lokacijske uslove, izraditi idejno rešenje, idejni projekat i na kraju i sam projekat za građevinsku dozvolu, kao i da će Putevi Srbije obaviti nadzor i na kraju dati saglasnost ako je sve u redu. Dodao je da će i lokalna samouprava raditi projekat isto pod nadzorom Puteva Srbije.

Na pitanje zašto je, ipak, javno preduzeće prenelo ovlašćenje na privatnu stranu kompaniju i kako komentariše kritike koje se mogu čuti da je onda nepotreban najavljeni referendum o gradnji rudnika litijuma Jadar kod Loznice, Drobnjak je rekao da “treba pitati firmu Rio Sava koji su njeni motivi za to”.

„Mi smo sa tom firmom potpisali da sakuplja dokumentaciju za obilaznicu. Nju treba da uradimo, kao i obilaznice oko Gornjeg Milanovca, Požege, Užica… Ništa tu nije sporno, oni će da urade projekat, a mi ćemo da damo uslove projekta i nadzor da se uradi kako treba“, naveo je Drobnjak.

Takođe, dodaje da JKP Putevi Srbije ne finansiraju već samo daju saglasnost za izgradnju buduće obilaznice.

Drobnjak je na pitanje zašto, ipak, Putevi Srbije ne urade taj posao već su ga prebacile na Rio Sava i zašto je javnom preduzeću potreban „podizvođač“, odgovorio da Putevi Srbije gledaju da prođu bolje finansijski.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...