NOVA MUZIČKA LISTA LEGENDARNE KOMPANIJE LEGO

Zvukovi omiljenih kockica oponašaju vetar i vodopade

EULifestylePreduzetnikVestiZanimljivosti

12.2.2021 13:00 Autor: Vladimir Jokanović 1

Zvukovi omiljenih kockica oponašaju vetar i vodopade Zvukovi omiljenih kockica oponašaju vetar i vodopade
Danska fabrika igračaka LEGO objavila je novu muzičku listu sa opuštajućim zvukovima slaganja i rastavljanja čuvenih kockica u pozadini. Zvukovi prebiranja po gomili kockica... Zvukovi omiljenih kockica oponašaju vetar i vodopade

Danska fabrika igračaka LEGO objavila je novu muzičku listu sa opuštajućim zvukovima slaganja i rastavljanja čuvenih kockica u pozadini. Zvukovi prebiranja po gomili kockica i sipanje beskonačno puno kockica u kutiju oponašaju šuštanje lišća na povetarcu i šum vodopada. Zaista zvuči opuštajuće.

Lista „Lego White Noise“ sadrži sedam numera u trajanju od po 30 minuta, a može se pronaći na 15 različitih muzičkih platformi, uključujući Spotify i Apple Music. LEGO Group saopštila je da su njeni dizajneri eksperimentisali sa više od 10.000 originalnih zvukova kockica u potrazi za savršeno opuštajućom zvučnom kulisom, navedeno je na sajtu kompanije.

Foto: Pixabay.com

Prema saopštenju kompanije lista je kreirana da pomogne slušaocima da pronađu trenutke opuštanja u svojim užurbanim životima. Budući da je reč o zvukovima koje prepoznaju mnoge generacije širom sveta, treba verovati da će lista biti popularna i da će pomoći mnogima koji više nisu mladi da na trenutak ožive sećanja na detinjstvo.

Priča o legendarnom brendu počela je početkom tridesetih godina prošlog veka u malom danskom gradu Pilan (Bilund). Iako malo mesto, u kojem danas živi tek nešto više od 6,600 stanovnika, Pilan ima aerodrom. Pre aerodroma u gradiću je nastao LEGO, jedan od brendova koji kod mnogih generacija izaziva najprijatnije moguće asocijacije, kao malo koji globalni proizvod.

Kada je 1932. stolaru Ole Kirk Kristijansenu iz Pilana propao posao sa klasičnim proizvodima on je počeo da proizvodi igračke od drveta. Kamione, konjiće i brodove izrađivao je od najkvalitetnijeg drveta. Njegov rad je bio precizan, svaka igračka je bila istog kvaliteta, a njegov poslovni moto je glasio: „samo najbolje je dovoljno dobro“. Pa kako je onda Kristijansen propao kao klasičan stolar? Bilo je to vreme Velike depresije i ogromne ekonomske krize u Evropi, pa su propadali i najbolji.

Foto: Youtube screenshot

Ole je pravio dobre igračke, a pomoć u poslu pružao mu je Godfrid, jedan od četvorice sinova, ali nije bio naročito vešt u prodaji. Međutim, iduće jeseni u njihovu radionicu došao je ugledni trgovac sa velikom božićnom porudžbinom. Radilo se dan noć, a Ole je zaposlio sve radnike koji su nekada radili u njegovoj stolarskoj radionici. A onda je trgovac bankrotirao i otkazao veliku porudžbinu. Svega nekoliko dana pre Božića.

Budući da je velika količina igračaka bila već upakovana za prodaju, Ole nije imao kud nego je utovario robu u svoj kamionet i sam je ponudio trgovcima u gradu i okolini. Većini su se dopale njegove igračke, ali nisu ih svi plaćali novcem, neki su troškove kompenzovali robom. Iako nije zaradio koliko je planirao, Ole je ipak dobro prošao.

Ohrabren početnim uspehom nastavio je da proizvodi i razmišlja kako bi bilo dobro da se prodaja nastavi cele godine, a ne da se čeka naredni Božić. Za početak je trebalo da osmisli naziv za svoju fabriku igračaka. Spajanjem danskih reči Leg Goth (igraj se dobro) 1934. nastao je naziv Lego, koji mu se dopao. On tada nije znao da lego na latinskom znači „sastaviti“, ali to je bilo još pre pronalska kockica.

Foto: Youtube screenshot

Ole je do 1936. modernizovao proizvodnju i zaposlio još radnika, pa je izgledalo da je posao zaista krenuo. Tako je i bilo do 1942. godine kada je njegova radionica do temelja izgorela u požaru. Nova radionica koju je podigao više je nalikovala fabrici, pa su Kristijanseni onbovili proizvodnju uprkos Drugom svetskom ratu.

Prekretnica je došla posle rata kada je Ole na sajmu u Kopenhagenu video mašinu za oblikovanje plastike. Iako je tada nova tehnologija proizvodnje plastike bila skupa uložio je novac u nju i započeo proizvodnju najkvalitetnijih igračaka od novog materijala. Njegovom sinu Godfridu palo je na pamet da bi LEGO igračke trebalo povezati u sistem. Reč sistem dobila je pravo značenje 1954. kada je počelo prvo povezivanje Lego elemenata.

Ole je umro pre nego što su kockice postigle planetarni uspeh, a proizvodnja je još jednom izgorela 1961. Spajanje kockica je usavršeno i nije se menjalo do danas, a Godfrid je počeo da prodaje u inostranstvu. Da bi poboljšao transport i prodaju izgradio je aerodrom, a to je omogućilo jednostavan dolazak  partnera iz inostranstva.

Foto: Youtube screenshot

Budući da su 1989. godine istekla prava danske kompanije na patent spajanja kockica, mnogi proizvođači kopirali su njihov sistem. LEGO je tokom 21. veka vodio sporove u sudovima više zemalja, ali sa promenjivim uspehom. Zahvaljujući jednom od sporova koji je kompanija dobila, zaustavljena je 2003. isporuka 54.000 kompleta kockica kineskog proizvođača, koji je pokušao da uđe na evropsko tržište.

LEGO Group završila je 2018. godinu na 97. mestu 100 najuspešnijih svetskih brendova, prema listi magazina Forbes. Ipak finansijski rezultati kompanije u godini koja je prethodila nisu bili sjajni. Otpušteno je oko 1.400 zaposlenih zbog smanjenja prihoda i profita, a na pad prodaje uticao je razvoj mobilnih telefona i video igrica, koje su sve više zamenjivale klasične dečje igračke. Zbog svega toga LEGO muzika danas je ever-green, kojem će se verovatno više obradovati roditelji, nego deca.   

  • Mdx

    23.2.2021 #1 Author

    Jer masta uz LEGO nema granice

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...