Alati pomažu i poslodavcima i kandidatima

Veštačka inteligencija u službi olakšavanja procesa selekcije i regrutacije

Bolji posaoHi-techInovacije

9.11.2024 14:36 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Veštačka inteligencija u službi olakšavanja procesa selekcije i regrutacije Veštačka inteligencija u službi olakšavanja procesa selekcije i regrutacije
Piše: Zoran Grčić, Infostud Kako AI ulazi u gotovo sve pore sveta koji poznajemo, ni proces selekcije i regrutacije na njega nije ostao imun.... Veštačka inteligencija u službi olakšavanja procesa selekcije i regrutacije

Piše: Zoran Grčić, Infostud

Kako AI ulazi u gotovo sve pore sveta koji poznajemo, ni proces selekcije i regrutacije na njega nije ostao imun. Alati i rešenja bazirani na veštačkoj inteligenciji u velikoj meri mogu da pomognu poslodavcima i olakšaju izbor novih zaposlenih, ali i kandidatima da kreiraju kvalitetnije prijave, bolje se pripreme za intervju za posao.

Evo nekoliko primera primene veštačke inteligencije koje smo testirali u Infostudu kako bismo poslodavcima olakšali dolazak do potrebnih ljudi.

Veštačka inteligencija u službi pisanja teksta oglasa

Neke od najčešćih situacija na koje smo u svojoj praksi nailazili je da oglasi za posao ne sadrže dovoljno detaljne ili jasne opise poslova, izostaju informacije o uslovima rada što zbunjuje kandidate, odvraća ih od konkurisanja, a poslodavcima donosi veliki broj neadekvatnih prijava.

Veštačka inteligencija je omogućila razvoj asistenta za pisanje oglasa koji se zasniva na chatGPT-u i služi, pre svega, za generisanje predloga opisa oglasa.

Drugim rečima, na osnovu velikog broja oglasa na sajtu veštačka inteligencija pomaže poslodavcima da generišu kvalitetne opise za nekoliko sekundi, tako da svi važni detalji o radnoj poziciji budu uključeni. Na ovaj način oglasi postaju informativniji, poslodavcima se olakšava proces postavke oglasa, a kandidati dobijaju potrebne informacije, što utiče na kvalitet samog procesa selekcije.

Foto: Freepik

Uloga AI u prepoznavanju diskriminatornih odredbi u oglasima

Iako je, pre svega, zabranjena, diskriminacija u oglasima za posao može biti suptilna i nenamerna. Ljudske greške u postavljanju oglasa mogu dovesti do sadržaja koji diskriminiše određene grupe kandidata, što narušava reputaciju poslodavaca i može imati i ozbiljnije pravne posledice. Iz tog razloga razvijali smo i testirali servis koji analizira oglase pre objave i identifikuje potencijalno diskriminatorne termine ili fraze, uz pomoć chatGPT-a.

Servis pruža predloge alternativnih izraza koje je prilikom postavke oglasa moguće usvojiti ili odbiti, čime se olakšava revizija oglasa. Na ovaj način rizik od objavljivanja diskriminatornog sadržaja svodi se na minimum, a poslodavci mogu da budu sigurni da se u njihovim oglasima neće naći neadekvatan sadržaj.

„Uparivanje“ kandidata i odgovarajućih oglasa

U situacijama kada postoji veliki broj prijava, HR jedne kompanije nema vremena ili prostora da pregleda sve prijave. Može se desiti da pronađe kandidata koji odgovara za datu poziciju i da zbog toga odluči da ne prolazi kroz ostale prijave među kojima se, potencijalno, nalazi i „kvalitetniji“ kandidat.

Da bi se prevazišla ova prepreka, razvijen je servis za rangiranje kandidata koji automatski procenjuje relevantnost kandidata za određeni oglas na osnovu podataka iz njihove radne biografije ili Infostud profila, s jedne strane, i informacija iz samog oglasa s druge.

Tako HR sektor može da na brz i lak način izdvoji kvalitetne prijave i fokusira se na one kandidate koji najbolje odgovaraju traženim kriterijumima. Na ovaj način se povećava efikasnost u procesu selekcije, a kandidati koji najviše odgovaraju oglasu na koji su konkurisali biće vidljiviji. Koliko je ovaj servis uspešan moći ćemo da pratimo kroz dve nedelje kada će postati dostupan poslodavcima.

Glavni cilj i rezultat ovog servisa jeste omogućavanje kandidatima da se što bolje predstave poslodavcima, a s druge strane, poslodavci dobijaju uvid koji kandidati imaju najadekvatnije iskustvo/CV za datu poziciju. Što je biografija detaljnija, utoliko će i procena/rangiranje kandidata biti preciznije.

Nesumnjivo je da nas čeka uzbudljiv period u kome ćemo biti svedoci brojnih novih alata zasnovanih na AI. Međutim, kako ovi alati pomažu poslodavcima u procesu selekcije i regrutacije, u velikoj meri mogu da pomognu i kandidatima da lakše pronađu odgovarajuće ponude za posao, prilagode svoje biografije i poboljšaju svoj nastup na tržištu rada. A to je upravo jedan od naših fokusa u ovom periodu.

  • Dux011

    9.11.2024 #1 Author

    Pa moze pomoći verovatno…

    Odgovori

  • LEBRON

    10.11.2024 #2 Author

    Definitivno ceka nas u buducnosti

    Odgovori

  • HANA

    10.11.2024 #3 Author

    Previše se oslanjamo na veštačku inteligenciju…

    Odgovori

  • Faith

    11.11.2024 #4 Author

    Samo da se iskoristi na pametan nacin

    Odgovori

  • SUNCICA

    11.11.2024 #5 Author

    Bas dobre novine i olaksana procedura

    Odgovori

  • ŽIZI

    11.11.2024 #6 Author

    Istrebiti ljude sa planetr Zemlje… Očigledno smo nesposobni

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.