Čak 82 odsto prodavaca ocenilo da je web shop jednako važan kao standardne prodavnice
BiznisBolji posaoHi-techLifestyle
18.3.2021 08:04 Autor: Redakcija Biznis.rs
Godina pandemije ubrzala je razvoj elektronske trgovine u Srbiji za pet godina, ocenjeno je na konferenciji „Dani internet domena Srbije“.
Član Upravnog odbora E-komerc asocijacije Srbije Marko Mudrinić rekao je da je lockdown doveo do velike posete veb prodavnicama, a da su se trgovci prilagodili kako bi nadomestili gubitke i preživeli.
„Postoje iskustva kompanija u kojima je ocenjeno da je tokom dva meseca prošlogodišnjeg lockdowna, E-komerc morao da izdržava celu kompaniju“, rekao je on.
Naveo je da se najviše na ovaj način kupovala sportska oprema, odeća, namirnice a da su apsolutni pobednici servisi za dostavu hrane. „Četiri najpopularnija servisa u Srbiji sada beleže 360.000 korisnika“, rekao je on.
Mudrinić je zaključio da su digital i online jedina stvar u neizvesnim vremenima na koje može da se računa.
Član UO iste asocijacije Ivan Tanasković istakao je da je godina pandemije pokazala da je astronomski rast elektronske trgovine u Srbiji moguć.
„Elektronska trgovina beleži istorijske rezultate u pandemiji. Navike potrošača, i poslovanje kompanija su morale da se promene. Priželjkujemo da se neke od tih navika zadrže i posle pandemije“, rekao je on.
Kako je naveo tokom 2020. godine broj transakcija karticom zabeležio je skok veći od 100 procenata, a ukupna godišnja vrednost transakcija povećana je za više od 80 procenata.
Podatak da je prosečna vrednost kupovine nastavila sa trendom pada uočenim od 2013. godine on je u 2020. godini objasnio mnoštvom novih kupaca. „Novi kupci zbog sigurnosti obavljaju transakcije manje vrednosti“, rekao je on.
Dodao je da je istorijski momenat to što je ukupna vrednost dinarskih transakcija prvi put 2020. godine veća od zbira transakcija u ostalim valutama.
O promeni odnosa prema elektronskoj trgovini govori i podatak da je 82 odsto prodavaca ocenilo da je web shop jednako važan ili važniji od standardnih prodavnica.
„Pandemija je imala udela u rastu. Nadamo se da će posle ovakvog iskustva privreda videti širu sliku, i da će više ulagati u elektronsku trgovinu“, zaključio je on.