HRVATSKA NAJTEŽE POGOĐENA KRIZOM U EVROPI Pad u maloprodaji 24 odsto

BiznisEUVesti

7.6.2020 09:23 Autor: Redakcija Biznis.rs

HRVATSKA NAJTEŽE POGOĐENA KRIZOM U EVROPI Pad u maloprodaji 24 odsto HRVATSKA NAJTEŽE POGOĐENA KRIZOM U EVROPI Pad u maloprodaji 24 odsto
Zatvaranje privrede zbog pandemije korona virusa ekonomiju Hrvatske je pogodilo teže nego većinu drugih u Evopskoj Uniji, jer prema podacima “Eurostata”, spadala među članice... HRVATSKA NAJTEŽE POGOĐENA KRIZOM U EVROPI Pad u maloprodaji 24 odsto

Zatvaranje privrede zbog pandemije korona virusa ekonomiju Hrvatske je pogodilo teže nego većinu drugih u Evopskoj Uniji, jer prema podacima “Eurostata”, spadala među članice EU s najvećim padom prometa u maloprodaji u aprilu.

Podaci pokazuju da je promet u trgovini na malo u Hrvatskoj u aprilu realno bio čak 24 posto manji nego u istom mesecu prošle godine.

Veći pad prometa u maloprodaji u EU imale su jedino Francuska, Španija, Malta i Luksemburg. Na nivou EU u celini promet u maloprodaji u aprilu je bio 18 posto manji nego u aprilu prošle godine.

Hrvatski je trgovinski sektor, može se reći, platio vrlo visoku cenu „lockdowna“. Na pad prometa u trgovinama uticalo je ne samo to što je velik broj trgovina u aprilu bio zatvoren nego i izostanak početka turističke predsezone, kao i uvođenje propusnica bez kojih se nije moglo slobodno kretati po zemlji, objavio je index.hr.

Svoj doprinos padu potrošnje dala je i erozija životnog standarda, budući da je u delu firmi već počelo smanjivanje plata zaposlenima, a krenuli su i otkazi, kao i strah koji se uvukao među potrošače.

Drugim rečima, kako se navodi, ljudi su kupovine u aprilu sveli na, kako se to popularno kaže, „hleb i mleko“. Po pravilu, potrošači su kupovali samo ono što im je neophodno za preživljavanje – hranu, lekove i higijenske potrepštine, dok je kupovina odeće i obuće, kao i trajnih dobara, poput nameštaja, tehnike i automobila, uglavnom izostala.

Delom zato što ih nisu imali gde ni da kupuju, a delom zato što su, zbog neizvesnosti, ljudi odlagali kupovinu. Oni koji su eventualno nešto i kupili od roba koje im nisu nužne za svakodnevni život uglavnom su to učinili putem interneta.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.