IKEA kreira održivi grad budućnosti
BiznisFirme u fokusuInfrastrukturaLifestyleU fokusuZanimljivosti
17.3.2021 19:14 Autor: Julijana Vincan
Helsingborg, jedan od velikih priobalnih gradova na jugu Švedske, postaće destinacija iz snova za ljubitelje kultnih proizvoda kompanije IKEA kao što su Billy i Poäng. Naime, čuvena švedska prodavnica izlazi iz okvira četiri zida domova svojih kupaca i započinje saradnju sa celim gradom kroz projekat pod nazivom H22.
Cilj projekta je, kako se navodi, da se istraže rešenja za sve izazove koji prate urbanizaciju i da se olakša život svima svuda – baš kao što je to slučaj sa nadaleko poznatom policom za knjige. Nedavno proglašen za jedan od najinovativnijih evropskih gradova od strane Evropske Komisije, Helsingborg će razvijati ideje koje je sakupio od svojih građana, firme IKEA i njenih partnera. Potom će se održati izložba koja će trajati od 30. maja do 3. jula 2022. godine, kako bi se prikazali rezultati.
„Tokom naredne tri godine iskoristićemo pun potencijal IKEA poslovnog modela i prigrliti radikalno drugačiji model razmišljanja. Do 2022. godine želimo da predstavimo stvarna rešenja za održive gradove koja su pristupačna i praktična za ljude, planetu i društvo“, istakao je glavni kreativni direktor Ingka Grupe, Markus Ingman (Marcus Engman).
Održivost projekta H22 usmerena je na tri „sobe“: Vrt, Pijacu i Kuhinju. Prva će promovisati urbanu poljoprivredu, koja će obezbediti sveže proizvode za preostala dva. Područje luke postaće središte inovativnih ideja o budućnosti maloprodaje i proizvodnje, interaktivnih izložbi koje će pomoći građanima pristup tekstilu i tehnologiji štampe, a lokalna šuma Fredriksdalsskogen postaće domaćin studentskih eksperimenata u održivom stanovanju.
Da bi pomogao da se ispričaju priče koje se kriju iza projekta H22, IKEA takođe pokreće seriju podkasta. „The Oracle“ seriju od jednočasovnih epizoda vodiće lideri ove industrije i ljudi iz Helsingborga.
„Zajedno ćemo istraživati inovativna rešenja dok zajedno stvaramo održivi grad budućnosti. Znamo da IKEA ima mnogo uzbudljivih ideja u vezi sa tim. Kroz našu saradnju sa kompanijom IKEA, Helsingborg traži rešenja za izazove koje delimo sa toliko drugih gradova širom sveta“, izjavio je gradonačelnik Piter Denielson (Peter Danielsson), a prenosi Forbes.
Održivost projekta H22 još jedan je primer posvećenosti ove firme održivosti. To uključuje principe cirkularne ekonomije kao što su polovne radnje, uklanjanje plastike za jednokratnu upotrebu, kućne isporuke sa nultim emisijama do 2025. godine i smanjenje klimatskog otiska za prosečno 70 odsto po proizvodu pre 2030. godine.