Menja se plan izgradnje trase Fruškogorskog koridora
11.8.2025 09:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Trasa Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice koja će spojiti Novi Sad i Rumu, biće izmenjena u delu koji je trebalo da ostvari direktu vezu Fruškogorskog koridora sa budućim Banatskim auto-putem (Vojvođansko P, auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad).
To je navedeno u Urbanističkom projektu za utvrđivanje javnog interesa za izgradnju saobraćajnog priključka planiranog državnog puta IB reda broj 21 na državni put IA reda broj 1 u Novom Sadu, čiji je investitor Javno preduzeće Putevi Srbije, a finansijer China Road and Bridge Corporation.
Važećim planskim rešenjem definisanim Planom detaljne regulacije Fruškogorskog koridora, na području grada Novog Sada planirana je direktna veza ove brze saobraćajnice sa budućim auto-putem Beograd –Zrenjanin – Novi Sad preko Petlje Kać, piše eKapija.
Novoprojektovano rešenje, stoji u Urbanističkom projektu koji je objavio Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine, podrazumeva izmenu saobraćajnog rešenja kojim veza Fruškogorskog koridora sa auto-putem E-75 putem Petlje Novi Sad-Jug postaje prioritetni pravac kretanja vozila. Trasa industrijske ulice u petlji se menja i predviđa se naplatna stanica većeg kapaciteta.
Napomenuto je da se veza budućeg auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad sa Fruškogorskim koridorom putem petlje Kać zadržava, s tim da realizacija nije predviđena u prvoj fazi izgradnje.

“Koridori Srbije su od finansijera tražili saglasnost za izmenu dela trase brze saobraćajnice Novi Sad– Ruma, tj. izuzimanje dela trase od petlje Kać do petlje Novi Sad jug. Od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je dobijena je saglasnost da se ovaj deo brze saobraćajnice izuzme iz projekta izgradnje brze saobraćajnice. Na osnovu svega navedenog, dobijena je instrukcija da se dostavi predlog izmene tako što će se projektovati trasa koja omogućava vezu Fruškogorskog koridora sa postojećim auto-putem E-75”, stoji u dokumentu.
Dodaje se da je izmenjena trasa projektovana u skladu sa projektnim zadatkom, overenim od strane investitora, tako da se povezivanje budućeg auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad sa planiranom brzom saobraćajnicom ostvaruje preko postojeće denivelisane raskrsnice na autoputu E-75 (državni put A1) i buduće denivelisane raskrsnice Novi Sad jug, a mogućnost izgradnje druge se ostvaruje od petlje Kać preko kružnog toka – levo.
Urbanističkim projektomm koji je izradilo JP Urbanizam Novi Sad, obuhvaćen je prostor denivelisane raskrsnice „Novi Sad – Jug“, u krajnjem istočnom delu građevinskog područja Novog Sada, jugozapadno od Državnog puta E- 75, istočno od kanala „Čikoš“.
Realizacija urbanističkog projekta predviđena je u četiri faze.
Pročitajte još:
Prva faza predviđa, pored izgradnje saobraćajnica, i gradnju upravne zgrade i tri kabine za naplatu putarine, a druga dogradnju naplatne stanice sa dodatnih šest napalatnih traka i šest kabina za naplatu.
Treća faza je rezervisana za izgradnju četvrtog kraka na istočnoj kružnoj raskrsnici kojom će se ostvariti veza Fruškogorskog koridora sa planiranim auto-putem Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, a četvrta faza predviđa izmenu saobraćajnog priključka severnog kraka istočnog kružnog toka na planiranu saobraćajnicu koja opslužuje sadržaje istočno od granice urbanističkog projekta. Do izgradnje ove saobraćajnice, priključak koji će se izvesti u prvoj fazi, čini vezu sa postojećim nekategorisanim putem.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.