INSTAGRAM TRAŽI AUTENTIČNOST Budite iskreni da bi se broj pratilaca umnožavao, a biznis rastao, savetuje Zorana

BiznisBolji posaoHi-techIntervjuLifestyleU fokusu

21.12.2020 11:32 Autor: Ljiljana Begović

INSTAGRAM TRAŽI AUTENTIČNOST Budite iskreni da bi se broj pratilaca umnožavao, a biznis rastao, savetuje Zorana INSTAGRAM TRAŽI AUTENTIČNOST Budite iskreni da bi se broj pratilaca umnožavao, a biznis rastao, savetuje Zorana
Odavno su društvene mreže prestale da budu mesto na kome se samo objavljuju fotografije i poruke. Ove platforme sve više se koriste za biznis,... INSTAGRAM TRAŽI AUTENTIČNOST Budite iskreni da bi se broj pratilaca umnožavao, a biznis rastao, savetuje Zorana

Odavno su društvene mreže prestale da budu mesto na kome se samo objavljuju fotografije i poruke. Ove platforme sve više se koriste za biznis, reklamiranje i prodaju. Pandemija je samo pojačala njihov značaj kada je reč o oglašavanju i poslovanju. Mnogi mali proizvođači su da bi opstali u vreme vanrednog stanja prešli na online poslovanje.

Iako društvene mreže nisu nova stvar, mnogima je potrebna pomoć u radu na profilu bilo da je reč o društvenoj mreži Instagram ili Facebook. Zorana Ivanić je neko ko zna kako funkcioniše reklamiranje na popularnim platformama i nesebično deli savete svojim pratiocima. Nešto više od 10.000 ljudi Zoranu zna kao Profesora za društvene mreže, odnosno profa za Dr.Mr.

Foto:Profa za Dr.Mr.

„Profa za Dr.Mr. (što je skraćenica za Profa za duštvene mreže) je neko ko svim srcem zagovara da je autentičnost i iskrenost najbrža prečica do bilo čega, a posebno do uspeha na društvenim mrežama. Što je jako lako reći, a teško uraditi jer su ljudi učaureni u svojoj zoni komfora gde strah od tuđeg mišljenja i osude skoro da ne postoji. Deleći moje znanje i iskustvo, pomažem ljudima da ’’iscede’’ maksimum iz Instagrama. Bilo za sebe ili svoj biznis“, kaže Zorana.

Na polju digitalnog marketinga Zorana se edukuje od 2014. godine. Primenjuje ga za sebe od 2016. i počinje da radi  kao community menadžer u jednoj firmi u Novom Sadu krajem maja 2019.

Foto:Pixabay.com

Naša sagovornica kaže da joj je posao strast i da istinski uživa u radu i svemu što uz to ide.

„Fokus mi je na deljenju saveta o Instagramu, ali tu u priču ulazi upravo ova autentičnost koju sam spominjala. Profa je, kao i svi ljudi, neko ko je svestran, pa vrlo često na profilu osvanu i saveti iz ostalih oblasti digitalnog marketinga, biznisa, motivacije i novca i pokoji plesni story za moju dušu.

Foto:Pixabay.com

Iako u svetu na društvene mreže gledaju kao posao i vid zarade, u Srbiji je ovaj način poslovanja i reklamiranja, tek počeo da se razvija.

„U poslednje vreme sve se više koriste platforme za poslovanje i reklamiranje i jako mi je drago zbog toga, jer nam je znanje sada dostupnije nego ikad pre. Pitanje je samo da li su naši izgovori jači. Pri tom mislim na sve ljude koji nesebično dele savete i gomilu vrednosti preko svojih kanala i nisu u fazonu ’’kupi, kupi, kupi’’ već im je zaista stalo da svojoj zajednici pomognu, iskreno i od srca“, navodi Profa za Dr.Mr.

Kao i u svakom poslu, pa i na društvenim mrežama uspeh ne može da se ostvari preko noći. Potrebno je ulaganje i vremena i malo ili mnogo novca.

„Koliko će vam društvene mreže doneti klijenata, ili novca zavisi od toga koliko se trudite sa jedne strane, a sa druge, onoliko koliko im dozvoljavamo“, kaže Ivanić i dodaje da je poenta u tome da li smo konzumenti ili kreatori. Odnosno da li smo na mrežama i samo pratimo i upijamo tuđi sadržaj i vrlo često gubimo vreme, ili biramo da to vreme utrošimo kreirajući naš sadržaj.

„Jedna od osoba koja se bave biznis koučingom i koja svoj profil koristi da ljudima pomogne u započinjanju biznisa, rekla je kako ona za sadržaj koji količinski konzumira, provede duplo više vremena kreirajući svoj. Tako da eto nam svima formule“, kaže Profa za Dr.Mr.

Žena na poslu
Foto: Unsplash.com

Mnogi koji još nisu započeli biznis ili reklamiranje na društvenim mrežama misle da je cena koja treba da se plati da bi profil sakupio veliki broj pratilaca srazmeran i novcu koji se uloži. Međutim, naša sagovornica kaže da je novac u drugom planu.

„Možete uložiti od nule do beskonačnosti. I kažem ovo bez imalo preterivanja. Ja sam u Profin instagram uložila dva puta po pet dolara od marta, pa evo do sad, u decembru sam došla do 10.616 followera“, objašnjava Zorana.

Foto:Pixabay.com

Formula? Upoznaj dobro svoju ciljnu grupu i onda joj kroz svoje kanale pruži baš to što joj je potrebno kroz ekstra koristan i zanimljiv sadržaj.

„Naravno, tu veliku ulogu igra i moja niša koju sam odabrala. Fokus mi je da pomognem ženama da pokidaju svoj biznis i rastu zajedno sa njim na Instagramu. U tom smislu je meni znatno lakše od recimo nekoga ko radi u radionici obuće od kože, jer većinu ljudi zanimaju Instagram cake i saveti. To odmah uzmite u obzir“, naglašava Profa.

Da se biznis sve više razvija na društvenim mrežama, odavno je svima poznato. Ali kako će se u tome snaći zavisi od mnogo faktora. Fokus većine korisnika je na prodaji.

„Bez puno filozofije prodaja je glavni cilj. A ako ste malo ludi (jer svi koji pokreću ili imaju svoj biznis, pomalo jesu ludi. Inače bi se zaposlili od devet do 17, imali bi redovna primanja i ne bi brinuli ni o čemu), i deo ste ove ekipe koja radi na sebi za nijansu više nego na svom biznisu – ti ciljevi se šire“, kaže Zorana Ivanić.

Ciljevi koje je postavila Zorana kada je reč o njenom profilu je da pokaže svojoj ekipi pratilaca da je autentičnost i iskrenost ključ, čime god da se bavite.

„Unesite sebe u posao. U smislu da stanete ispred svog profila na kojem delite savete i recepte o sirovim kolačima i ujedno ih prodajete. Stanete i predstavite se. Onakvi kakvi zaista jeste. Jer ljudi će se lakše sa vama povezati, kliknuti i logično – pre će kupiti od vas koji radite i to, nego od profila koji ima samo vrhunske fotke kolača bez imalo prisnosti“, savetuje Profa za Dr.Mr.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.