Prepoznatiljivost i doslednost ključni u stvaranju sopstvenog imidža

Lični brend je danas slika cele kompanije

BiznisBolji posao

5.6.2021 16:01 Autor: Ljiljana Begović

Lični brend je danas slika cele kompanije Lični brend je danas slika cele kompanije
U poslovnom svetu sve se više govori o tome kakva je slika jednog brenda odnosno njenog nosioca. Biti vidljiv danas nije jednostavno, ma koliko... Lični brend je danas slika cele kompanije

U poslovnom svetu sve se više govori o tome kakva je slika jednog brenda odnosno njenog nosioca. Biti vidljiv danas nije jednostavno, ma koliko vredna bila naša usluga ili proizvod. Pažljivo građenih brendova je sve više i utakmica je sve žustrija. Svesnost je zato ključna reč u izgradnji konkurentnog brenda koji na najkoncizniji način pokazuje šta je to „nešto“ što ličnost, proizvod ili uslugu čini jedinstvenima i poželjnima za saradnju.

“Lični brend je slika koju gradimo o sebi kako bismo osobi kojoj naša usluga ili proizvod rešavaju problem pomogli da jednostavnije napravi pravi izbor. Ljudi vole ljude. Ljudi još više vole dosledne ljude. Kada dosledno gradimo sliku o sebi koja pokazuje naše suštinske vrednosti, mi šaljemo jasnu poruku za koga jesmo a za koga nismo, tj. za koga naš proizvod i usluga ‘rade’, a za koga ne”, kažu za Biznis.rs, PhD, ECA Coach, Anja Bundalo.

Lični brend u biznisu je, ukratko, lična karta nosioca vrednosti tog biznisa.

“Lično brendiranje i samopozicioniranje prvi put je predstavljeno 1937. godine u knjizi Misli i obogati se Napoleona Hila (Think and Grow Rich, Napoleon Hill). U poglavlju šest, pod nazivom ‘Organizovano planiranje, planiranje prodaje usluga’, kaže se da je ‘ohrabrujuće znati da su praktično sva velika bogatstva nastajala od naknade za lične usluge ili od prodaje ideja'“, naglašava Bundalo.

Rast isplativosti ličnog brenda

Danas je u svetu biznisa razvijanje i ulaganje u sopstveni brend, najisplativija investicija.

“Kada se setimo nekih od najvećih ličnih brendova današnjice, poput Seta Godina (Seth Godin) ili Ilona Maska (Elon Musk), na pamet nam padaju prvo vrednosti ovih ljudi, priče koje pričaju samom svojom pojavom i delima, a koje čine da budemo deo njihovog ‘plemena’, da kupimo sve što oni i njihove kompanije nude kako bismo im se približili”, kaže Bundalo.

Poslovni sastanak
Foto: Pixabay.com

Brend proizvoda ili kompanije koji se oslanja na lični brend osnivača, vlasnika, direktora ili pak influensera kojeg taj proizvod, odnosno firma, biraju kao protagonistu svojih vrednosti, ima mnogo veće šanse da postane prepoznatljiv.

“Istina je da svako od nas već ima lični brend, ali većina ljudi toga nije svesna i ne upravlja njime strateški, dosledno i efikasno. Dešava se naravno da se precenjujemo ili potcenjujemo, odnosno krijemo svoja dostignuća i prepuštamo naš imidž spontanim izmenama, bez kontrole. Radeći na svom ličnom brendu na autentičan način, ističući svoje najjače karakteristike, atribute i vrednosti – možeš se razlikovati od većine, postati uticajnija osoba i pružiti jedinstvenu vrednost kompanijama, saradnicima, kupcima, zaposlenima ili društvu u celini”, objašnjava naša sagovornica.

Ona dodaje da kada shvatiš kako želiš da se tvoj imidž percipira, možeš početi strateški da gledaš na svoj lični brend. To ne znači da više nećeš biti slobodno i spontano biće. Naprotiv, autentičnost je ključna u ovo digitalno doba.

Kako ulagati u lični brend?

Za kreiranje snažne poruke na kojoj se temelji čvrst lični brend potrebno je dosledno ulaganje. Potreban je veliki rad, velika količina energije.

“U lični brend je najjednostavnije ulagati doslednim pojavljivanjem. Kada smo se svojim pratiocima na društvenim mrežama obavezali na redovno deljenje određene vrste poruke ili besplatnog sadržaja, izuzetno je važno da smo tu u određeno vreme. Da li biste kupili proizvod koji će vam možda rešiti problem, ili će ga nekada rešiti a nekada ne? Verovatno ne. Tako nećete kupiti ni nedoslednu ličnu priču. Kada gradimo lični brend u biznisu, mi kroz sopstvenu priču govorimo o vrednostima usluge I proizvoda koji promovišemo”, naglašava Anja Bundalo.

U lični brend se, dakle ulaže, stalnim ličnim rastom i edukacijom o potrebama ciljne grupe kojoj se obraćamo, kao prikazivanjem stvarne vrednosti našeg proizvoda ili usluge. Na taj način se organski širi zajednica, što je dugoročno najefektivniji način za izgradnju stabilnog ličnog brenda u biznisu.

“Tržište je promenljivo. To je razlog više za izgradnju čvrstog ličnog brenda. Poput dobrog košarkaša koji može da bude kupljen od strane relativno nepoznatog kluba, i mi možemo, usled promene okolnosti, da ostanemo bez posla ili se nađemo u okruženju koje nas ne motiviše. Ono što će nas vratiti u igru je isključivo naša lična priča, naša prepoznatljivost, status, rezultati, veze koje gradimo. Naš lični brend. Ono ‘nešto’, ono drugačije”, zaključuje PhD, ECA Coach, Anja Bundalo.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.