MOGUĆE SPAJANJE DVA VELIKA HOTELSKA LANCA Accor i IHG razmatraju stvaranje zajedničke franšize

BiznisTurizam

25.8.2020 11:36 Autor: Ljiljana Begović

MOGUĆE SPAJANJE DVA VELIKA HOTELSKA LANCA Accor i IHG razmatraju stvaranje zajedničke franšize MOGUĆE SPAJANJE DVA VELIKA HOTELSKA LANCA Accor i IHG razmatraju stvaranje zajedničke franšize
Francuski hotelski lanac „Accor“ proučava projekat konvergencije sa svojim britanskim konkurentom „InterContinental Hotels Group“ (IHG). Generalni direktor francuske kompanije Sebastijan Basen (Sebastian Bassen) napravio... MOGUĆE SPAJANJE DVA VELIKA HOTELSKA LANCA Accor i IHG razmatraju stvaranje zajedničke franšize

Francuski hotelski lanac „Accor“ proučava projekat konvergencije sa svojim britanskim konkurentom „InterContinental Hotels Group“ (IHG). Generalni direktor francuske kompanije Sebastijan Basen (Sebastian Bassen) napravio je tim početkom juna za projekat, koji vodi CFO Žan-Žak Morin (Jean-Jacques Morin).

Spajanjem dva lanaca stvorila bi se najveća hotelska kompanija na svetu, koja bi pretekla američki „Marriott“. Bila bi u jakoj poziciji da privuče klijente i vlasnike hotela koji traže franšize i ugovore o upravljanju.

IHG poseduje brendove Intercontinental, Crowne Plaza i Holiday Inn i upravlja sa 5.918 hotela i ukupno 883.364 sobe širom sveta, od kojih je većina koncentrisana u Sjedinjenim Američkim Državama. Njen promet u 2019. godini dosegao je 4,6 milijardi dolara (3,87 milijardi evra), a procenjuje se na 7,8 milijardi evra na Londonskoj berzi. Ova kompanija se, takođe, veoma brzo razvija i u Kini.

„Accor“, koji vredi 6 milijardi evra, poseduje brendove kao što su Raffles, Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i upravlja sa 5,099 hotela s ukupno 747.805 soba, ali ima malu prisutnost u SAD. Prošle godine njegov promet dosegao je 4 milijarde evra, piše francuski list Le Figaro.

Foto:all.accor.com

„IHG“ upravlja poslovnim modelom takozvane „jednostavne imovine“ u kojoj ne poseduje mnogo imovine, već daje prednost franšiznim pravima svojim robnim markama i nudi vlasnicima usluge upravljanja hotelima. Francuski konkurent krenuo je u istom smeru, što ograničava uštedu kombinujući dva velika portfelja nekretnina, napominje Bloomberg.

Obe kompanije su posebno fokusirane na segment srednjeg tržišta putem lanaca, kao što su Accorovi Ibis i Novotel. Oni služe uglavnom lokalnim putnicima, pa su u boljem položaju da se brže oporave od pandemije.

Problem je u tome što okolnosti, koje čine ugovor poželjnim, otežavaju sklapanje posla. Deonice „Accor“ pale su 40 odsto od početka pandemije, što je gotovo dvostruko više od „IHG“. Na osnovu njihove tržišne kapitalizacije, moguće spajanje deoničarima IHG dalo bi 57 procenata udela u kombinovanom društvu, a “Accor“ 43 odsto.

Ako se postigne dogovor, to može biti korisno. Putovanja će se uvek oporavljati, a jača kompanija će biti u boljoj poziciji da pregovara o franšiznim ugovorima s vlasnicima nekretnina i koristi svoju kombinovanu tržišnu snagu da privuče više kupaca.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.