Na Instagramu će uskoro biti moguće zaraditi mnogo više
29.4.2021 08:27 Autor: Ljiljana Begović
Osnivač kompanije Facebook, Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) najavio je nove alatke na Instagramu koje će kreatorima sadržaja na ovoj društvenoj mreži omogućiti da više zarade.
Prema pisanju CNBC, kompanija priprema set alatki, uključujući „Creator Shops“, „Affiliate Commerce“ i „Branded content marketplace“.
Kreator prodavnice predstavljaju proširenje postojećih mogućnosti kupovine preko Instagrama, dozvoljavajući firmama da prodaju svoje proizvode. Zakerberg je izjavio da veliki broj kreatora sadržaja već ima svoje prodavnice i da je jedan deo ovog poslovnog modela kreiranje odličnog sadržaja, a drugi prodaja raznih brendiranih proizvoda svojim fanovima.
Pored toga, kompanija sprema „branded content marketplace“, koji će pomoći influenserima da pronađu sponzore. Zakerberg ističe da će alatka ovog tipa omogućiti novim talentima da za svoje stvaralaštvo i sadržaj dobiju i novac.
Za sada nema detalja kako bi ova prodavnica mogla da funkcioniše, ali je CEO kompanije Facebook rekao da je ideja da se kreiraju povoljniji uslovi za kreatore sadržaja.
Prošle godine, kompanija je predstavila Facebook prodavnice i Instagram prodavnice kao deo strategije da se više komercijalnog sadržaja pojavi direktno na društvenoj mreži. Ove prodavnice omogućavaju preduzećima da prodaju direktno korisnicima. Neki od najpopularnijih kreatora sadržaja na Instagramu, poput Kim Kardašijan (Kim Kardashian), već imaju radnje na svojim Instagram profilima. Prodavnice za autore bi omogućile većem broju kreatora da prodaju putem Instagrama.
„To je postalo posebno važno u poslednjih godinu dana. Mnogi brendovi su svoje prodavnice zbog pandemije preselili na internet. Cilj nam je da kupovina preko Instagrama postane intimnija i ugodnija za kupce“, objašnjava Zakerberg.
Plaćanje influenserima za promociju proizvoda je još jedna stvar na kojoj radi Instagram. Prema najavama kreatori sadržaja bi trebalo da dobiju procenat od prodaje stvari koje oni preporučuju, a Instagram treba da im napravi platfomu koja će sve to struktuirati.
Sve ove promene su najavljene i na njima se već radi. Dok mnogi korisnici već imaju online prodavnice i formiraju partnerstva sa brendovima, ove stvari se dešavaju van Instagrama. Novi alati bi mogli da pomognu kreatorima da lakše pronađu sponzore i partnere, a Instagramu da ima više kontrole nad prodajom.