pad prodaje albuma logičan s obzirom na pojavu digitalnih platformi

Najveće svetske muzičke zvezde zarađuju milione dolara od svojih YouTube kanala

BiznisKulturaLifestyleZanimljivosti

30.1.2022 18:01 Autor: Miljan Paunović 19

Najveće svetske muzičke zvezde zarađuju milione dolara od svojih YouTube kanala Najveće svetske muzičke zvezde zarađuju milione dolara od svojih YouTube kanala
Jedan od dugo očekivanih albuma pevačice Adel (Adele) „30“ najprodavaniji je u protekloj godini, iako je izašao tek polovinom novembra, te je britanska pop... Najveće svetske muzičke zvezde zarađuju milione dolara od svojih YouTube kanala

Jedan od dugo očekivanih albuma pevačice Adel (Adele) „30“ najprodavaniji je u protekloj godini, iako je izašao tek polovinom novembra, te je britanska pop zvezda u decembru završila na vrhu Bloombergove top liste sa prodatih milion kopija, prenosi BBC.

Kada je Adel 2011. godine objavila album „21“, najmanje 10 muzičkih izdanja iz tog perioda prodato je u više od milion primeraka. Na listi su se našli Lejdi Gaga (Lady Gaga), Majkl Buble (Michael Buble) i Lil Vejn (Lil Wayne).

Ipak, ako uzmemo za primer Veliku Britaniju, kolevku muzike, za vreme korona krize skoro svaki treći posao u muzičkoj industriji je propao, a muzičari traže da im vlada te zemlje pomogne fiskalnim podsticajima, da bi ova grana industrije mogla da stane na noge, piše Sky News.

U izveštaju organizacije This Is Music 2021, utvrđeno je da je 69.000 radnih mesta izgubljeno jer se sektor borio sa „razornim uticajem“ korona virusa, i zaposlenost je pala za 35 odsto, sa 197.000 u 2019. na 128.000 u 2020. godini.

Pored gubitka radnih mesta, doprinos muzičke industrije ekonomiji pao je za 46 odsto, sa 5,8 milijardi funti u 2019. na 3,1 milijardu funti u 2020. godine, navodi se u izveštaju.

Foto: Pixabay

Ipak, velike svetske zvezde nisu očajavale tokom krize, iako su odlagale promociju novih muzičkih izdanja, jer one u krajnjem slučaju dobijaju milionske naknade sa striming muzičkih platformi.

Koliko jedna od najboljih platformi plaća po strimu?

Striming platforme su postale revolucionarne za prodaju muzike. Ukoliko neko želi da proda svoju muziku, striming je neizbežan. Kako piše producelikepro.com, u 2019. godini digitalni strimovi činili su skoro 80 odsto ukupne muzičke prodaje na globalnom nivou, a broj nastavlja da raste svake godine, naročito od početka pandemije.

Tehnički gledano, YouTube je najveća platforma za striming na svetu. Pregledi videa na ovoj platformi dostižu i milijarde klikova, on čini 37 odsto ukupnog internet saobraćaja dnevno i po tome je na drugom mestu u svetu.

Međutim, Spotify je i dalje najbolja aplikacija isključivo za strimovanje muzike. Apple Music je odmah iza nje. Da bi imali zaradu, muzičari svoja izdanja, singlove i albume objavljuju na ovoj platformi.

Širom sveta, prosek koji Spotify plaća po strimu je 0,003 dolara. Stvarna stopa po strimu je između 0,001 dolar i 0,008 dolara. Koliko će ko dobiti iz ovog raspona zavisi od toga iz koje zemlje slušaju izvođača, da li su korisnici kliknuli i kupili nešto nakon pregledanog oglasa, ali prosek je 0,003 dolara.

Da bi izvođač zaradio 1.000 dolara, potrebno je da ima oko 330.000 klikova. Ipak, u zavisnosti od izvođača nekome je potrebna polovina od te cifre, a nekome duplo više.

Autorski honorar za snimanje se plaća preko davaoca licence koji je isporučio muziku, odnosno izdavačke kuće ili distributera. U zavisnosti od distributera, oni takođe mogu prikupiti procenat, iako većina njih isporučuje 100 odsto tantijema umetniku.

YouTube kao izvor miliona dolara

Vratimo se na pomenutu pevačicu Adel, kao primer zarade na YouTube. Njen kanal na ovom strimu ima 26,3 miliona pretplatnika, a osnovan je 2008. godine.

Foto: Pixabay.com

Kako piše networthspot.com, neto vrednost ovog kanala je oko 62,5 miliona dolara. Međutim, procena ovog muzičkog portala se odnosi samo na jedan izvor prihoda, te kada se uključi više njih – sponzorstva, provizija za partnere, prodaja proizvoda, nastupi…, on vredi čak 87,49 miliona dolara. YouTube kanal mega planetarne pop zvezde dnevno privuče oko 8,68 miliona pregleda.

YouTube kanali koji se monetizuju ostvaruju prihod od prikazivanja. Jutjuberi mogu da zarade u proseku između tri i sedam dolara na hiljadu pregleda videa. Koristeći ove procene, možemo zaključiti da Adel zarađuje 1,04 miliona dolara mesečno, dostižući 15,62 miliona dolara godišnje.

Najviše pregleda jednog videa na popularnoj muzičkoj audio-video platformi ima spot izvođača Luisa Fonsija, čuveni hit Despacito, koji je zabaležio neverovatnih 7,7 milijardi pregleda, od 2017. godine do danas.

Da su muzičke platforme na internetu preuzele primat od kupovine CD-ova tokom proteklih nekoliko godina govori i pad u prodaji albuma izvođača. Naime, od izvođača koji prodaju albume u velikim tiražima ostala su samo dva: Adel i Tejlor Svift (Taylor Swift). Njih dve su jedine uspele da prodaju više od milion albuma u ​​Sjedinjenim Američkim Državama od 2018. godine, piše BBC.

Ipak, sudeći prema mogućnostima zarade sa pomenutih muzičkih platformi, svetske zvezde jedino treba da brinu o kvalitetu muzike koju prave, i ako to rade dobro milionski honorari neće izostati.

  • Zorica S.

    31.1.2022 #1 Author

    Logicno….

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    31.1.2022 #2 Author

    Istina👍

    Odgovori

  • Anna

    31.1.2022 #4 Author

    Korona je i muzičku industriju naterao da se okrene on-line poslovanju. Ko se brže prilagodi bolje će i poslovati

    Odgovori

  • STRELAC

    31.1.2022 #5 Author

    Easy money…

    Odgovori

    • STRAHINJA

      2.2.2022 #6 Author

      Ne bih se slozio, jednostavno to je realnost savremenog trzista, sve je na netu i sve se placa po kliku. Da je to bas tako jednostavno , onda bi svaki drugi tinejdzer vec bio milioner…zasto da ne.

      Odgovori

  • Maša

    31.1.2022 #7 Author

    Dobar biznis!

    Odgovori

  • STEFAN

    31.1.2022 #8 Author

    👏

    Odgovori

  • Emilija

    31.1.2022 #9 Author

    Odlican biznis!

    Odgovori

  • BOJANA

    31.1.2022 #10 Author

    Nažalost istina

    Odgovori

  • DEKSI

    31.1.2022 #11 Author

    Sve je danas online, youtube je postao dosta uticajan :/

    Odgovori

  • Dragana

    31.1.2022 #12 Author

    Blago njima

    Odgovori

  • Lelica

    31.1.2022 #13 Author

    Pa zato su i poznati

    Odgovori

  • TINA

    31.1.2022 #14 Author

    I treba

    Odgovori

  • MARA

    31.1.2022 #15 Author

    Blago zvezdama

    Odgovori

  • STRAHINJA

    31.1.2022 #16 Author

    Lepo lepo, nove generacije

    Odgovori

  • SANJA

    31.1.2022 #17 Author

    Sto da ne

    Odgovori

  • IRINA

    1.2.2022 #18 Author

    Lepo

    Odgovori

  • JANA

    23.2.2022 #19 Author

    Nije bas tako kao sto pisete ,zaradjuju nema greske samim tim jer je americko trziste mnogo veliko ,lako je njima tamo neka dodju i probaju da zaradjuju milione kod nas u Srbiji to malo teze …

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.