PepsiCo ulaže u održivu poljoprivredu
AgrobiznisBiznisEkologijaU fokusu
23.4.2021 13:45 Autor: Marko Miladinović
Program Postive Agriculture koji razvija kompanija PepsiCo za cilj ima širenje kulture obnovljivih poljoprivrednih praksi na obradivim površinama koje zauzimaju oko 2,8 miliona hektara, što je otprilike ukupna veličina svih poseda sa kojih čuveni proizvođač prehrambenih proizvoda i osvežavajućih napitaka nabavlja svoje sirovine.
Kako se navodi u zvaničnom saopštenju kompanije, pomenuti program podrazumeva korišćenje inovativnih i, pre svega ekoloških metoda. „U današnjoj poljoprivredi nisu bitni samo visoki prinosi, već obezbeđivanje kvalitetnog uzgoja na dugi rok, uz postepeno smanjivanje emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte“, napomenuo je izvršni direktor PepsiCo, Ramon Lagvarta (Ramon Laguarta).
Poljoprivredni partneri koji učestvuju u ovom projektu nalaze se rasuti širom sveta. Do sada je njima već obuhvaćeno nekih 34.300 hektara u Sjedinjenim Američkim Državama kroz raniji pilot projekat, i na tolikoj površini već je uočeno smanjivanje emisije ugljen-disoksida za 38 odsto, ali i niži procenti kiselosti zemljišta, s obzirom da se koriste organska đubriva.
U ovom trenutku PepsiCo nabavlja poljoprivredne proizvode iz 60 država. U kompaniji ističu da bi novopokrenuta inicijativa trebalo posledično ekonomski da osnaži do 250.000 porodica koje su direktno ili posredno uključene u taj lanac proizvodnje i distribucije, sa posebnim naglaskom na podršku ženama i poljoprivredi.
Zauzvrat, kompanija sebi na duži rok obezbeđuje izvor neophodnih sirovina, usput se krećući ka veoma važnom cilju smanjivanja emisije štetnih gasova za 40 odsto do 2030. godine, i dostizanja takozvane „nulte emisije“ u svim svojim proizvodnim procesima do 2040.