Dostavljači nedorasli ekspanziji online kupovine

Pet miliona neisporučenih paketa prošle godine u Velikoj Britaniji

BiznisLifestyleZanimljivosti

4.8.2021 15:05 Autor: Vladimir Jokanović

Pet miliona neisporučenih paketa prošle godine u Velikoj Britaniji Pet miliona neisporučenih paketa prošle godine u Velikoj Britaniji
Više od pet miliona paketa nije dostavljeno prošle godine primaocima u Velikoj Britaniji. Paketi su izgubljeni ili ukradeni, saopštila je nezavisna organizacija Citizens Advice,... Pet miliona neisporučenih paketa prošle godine u Velikoj Britaniji

Više od pet miliona paketa nije dostavljeno prošle godine primaocima u Velikoj Britaniji. Paketi su izgubljeni ili ukradeni, saopštila je nezavisna organizacija Citizens Advice, koja je pozvala vladu da počne sa kažnjavanjem dostavljača koji izgube isporuku, u sklopu sveobuhvatnog remonta sektora.

Trenutno se samo državna pošta Royal Mail suočava sa kaznama zbog loše usluge, ali Citizens Advice sugeriše da bi ista vrsta sankcija trebalo da bude primenjena na celu industriju, nakon što su ankete pokazale da su kupci imali niz problema s isporukom. Deset paketa je izgubljeno ili ukradeno tokom svakog minuta u poslednjih 12 meseci, prenosi Guardian.

Citizens Advice saopštio je da je čak 20 miliona ljudi, što je 38 odsto svih odraslih u Velikoj Britaniji, prošle godine primilo karticu sa porukom „žao nam je što niste bili kod kuće“, uprkos tome što su mnogi od njih bili kod kuće. Rečeno je da su kuriri u žurbi ostavljali pakete na nesigurnim mestima, poput kućnih pragova ili žbunja u dvorištu, umesto da sačekaju dodatnih nekoliko sekundi da se vrata otvore.

Problem koji posebno pogađa starije i osobe sa invaliditetom, kao i one sa malom decom, delimično je uzrokovan nerealnim rasporedom isporuke koji su vozačima nametnule kompanije za slanje paketa. Žestoko konkurentna industrija imala je lošu reputaciju u pogledu usluga čak i pre pandemije, a naknadna ekspanzija online kupovine predstavljala je ogroman izazov.

Prema navodima zaštitnika potrošača, mogućnost izbora je u rukama trgovaca, a ne onih koji primaju pakete. Kada građani pronađu svoje pakete u žbunju ili iza kante, obično svaljuju krivicu na vozače – dostavljače, ali problem je sistemski. To je kombinacija prezaposlenosti vozača, neplaćanje odštete i kazne za lošu uslugu, što zajedno proizvodi nedostatke u zaštiti potrošača.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.