Završetak projekta do kraja sledeće godine

Radovi na pruzi od Zemun polja do Nacionalnog stadiona teku prema planu

BiznisInfrastruktura

19.9.2025 08:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Radovi na pruzi od Zemun polja do Nacionalnog stadiona teku prema planu Radovi na pruzi od Zemun polja do Nacionalnog stadiona teku prema planu
Železnička dvokolosečna pruga od Zemun polja preko aerodroma Nikola Tesla do budućeg kompleksa EXPO prema najavi nadležnih u državi trebalo bi da bude završena... Radovi na pruzi od Zemun polja do Nacionalnog stadiona teku prema planu

Železnička dvokolosečna pruga od Zemun polja preko aerodroma Nikola Tesla do budućeg kompleksa EXPO prema najavi nadležnih u državi trebalo bi da bude završena do kraja sledeće godine.

Ova pruga koja će od Zemun polja ka EXPO kompleksu imati četiri stajališta (Singidunum, Aerodrom, Surčin i železnička stanica Nacionalni stadion) biće duga 18,3 kilometara, a vozovi na njoj kretaće se brzinom do 120 kilometara na sat.

Na trasi buduće pruge i iz pravca Zemun polja i iz pravca Nacionalnog stadiona već duže se izvode radovi na više tačaka. Konkretno, u zoni stanice Zemun polje, uveliko su odmakli radovi na nadvožnjacima, odnosno vijaduktu, koji je buduća veza ove stanice sa ostatkom trase buduće pruge, a odmakli su i zemljani radovi koji se tiču trase pruge pre i posle ovih nadvožnjaka, piše eKapija.

Za povezivanje nove pruge na postojeću u stanici Zemun polje iskorišćeni su spoljni koloseci, pa će se vozovi koji dolaze iz pravca aerodroma ulivati u kolosek 1, dok će se vozovi ka aerodromu izdvajati sa postojećeg desnog zaštitnog koloseka.

Slična situacija je i iz suprotnog smera (Nacionalnog stadiona) gde se takođe izvode radovi na više tačaka – budućoj trasi pruge kroz sremsku ravnicu, ali i na budućim nadvožnjacima.

Pre nekoliko meseci, Vlada Srbije donela je i rešenje kojim se utvrđuje javni interes za eksproprijaciju zemljišta i objekata na teritoriji Beograda, radi izgradnje železničke pruge koja će povezivati Zemun polje i budući Nacionalni stadion u Surčinu. To rešenje odnosilo se na prvu etapu izgradnje, na deonici od Zemunskog polja do lokacije Nacionalnog stadiona, u skladu sa Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.

Osim železničke pruge, planirana je i izgradnja stanica, nadvožnjaka, propusta i infrastrukturnih instalacija – gasovoda, elektroenergetskih i toplovodnih mreža, vodovoda, kao i dalekovoda. Jedna od lokacija na kojoj se takođe već duže izvode radovi je lokacija buduće železničke stanice Surčin.

Ova pruga, kako je više puta najavljivano, u potpunosti će biti еlеktrificirana najsavrеmеnijiom oprеmom i bićе isključivo za putnički saobraćaj. Na deonici pruge biće šеst vrlo zahtеvnih inžеnjеrskih objеkata.

Kada je reč o ukrštanju pruge i auto-puta, tu će biti denivelisana mostovska konstrukcija, između petlje aerodorm i petlje Beograd (Dobanovci). U zoni aerodroma železničko stajalište biće oko 500 metara udaljeno od ulaza u Terminal 1.

Što se tiče stanice Nacionalni stadion, to će biti jedina prava stanica na trasi, sa četiri koloseka. Ideja je da u budućnosti odatle pruga nastavlja ka Obrenovcu.

Glavni izvođač radova jе kinеska kompanija Power China.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.