poslednji kapitalni remont pre 60 godina

Rekonstruisano 4,5 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište

BiznisInfrastruktura

21.6.2023 17:50 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Rekonstruisano 4,5 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište Rekonstruisano 4,5 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište
Od ukupno 23 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište, koliko je ugovoreno, rekonstruisana je deonica od 4,5 kilometara, saopšteno je danas iz preduzeća Infrastruktura železnica Srbije.... Rekonstruisano 4,5 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište

Od ukupno 23 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište, koliko je ugovoreno, rekonstruisana je deonica od 4,5 kilometara, saopšteno je danas iz preduzeća Infrastruktura železnica Srbije.

Vrednost radova, koji su počeli u aprilu, iznosi 1,14 milijardi dinara, rok za rekonstrukciju je godinu dana, a ugovorom je predviđena rekonstrukcija tri deonice na pruzi Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište, prenosi Beta.

Prva deonica je od Grljana do Zaječara u dužini od 10,6 kilometara, druga od Rasputnice 1 do Trnavca u dužini od 2,4 kilometra, a treća na potezu Zaječar-Vražogrnac-Rasputnica 1, u dužini od 9,4 kilometara.

Radove izvodi novosadska kompanija „ZGOP“, i kako kažu, očekuju da radovi budu završeni pre ugovorenog roka.

Infrastruktura železnice Srbije a.d.

NEMANJINA 6, 11000 Beograd (Savski Venac) , Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
152.971.717,26 (2022)
Broj zaposlenih:
5.704 (2022)

Pruga Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište izgrađena je uoči Prvog svetskog rata 1914. godine. Poslednji put kapitalni remont pružnih deonica na tom železničkom pravcu rađen je šezdesetih godina prošlog veka, navodi se u saopštenju.

  • Maky

    21.6.2023 #1 Author

    U ovoj nasoj drzavi bi trebalo svasta nesto da se rekonstruise

    Odgovori

  • Goga13

    27.6.2023 #2 Author

    Ima ovde svašta da se rekonstruiše.

    Odgovori

  • LJILJANA95

    27.6.2023 #3 Author

    Samo kad bi nastavili, pa da bude bolje bar nešto.

    Odgovori

  • Slobodan (GANZ)

    14.8.2023 #5 Author

    Pruga Niš – Zaječar je jedna od tri najlepše u Evropi (po mojoj oceni: najlepša je Gotthard-Bahn u Švajcarskoj, gde se pruga uvija u osmice, spirale i cikloide; na drugom mestu bila bi Ferrovia di Tenda u Italiji i na trećem mestu pruga Niš – Knjaževac – Zaječar). Drago mi je da se remontuje. Ali, nije dovoljno remontovati samo prugu – treba remontovati i zgrade železničkih stanica. Stanične zgrade bi, ako se ne koriste za potrebe Železnice, mogle da budu ugostiteljski objekti. Tako bi se stvorili uslovi za razvoj železničkog turizma kao na Šarganskoj osmici. Napraviću maketu pruge Niš – Knjaževac – Zaječar sa prelepim stanicama kako su prvobitno izgledale. Sve stanice osim stanica Zaječar i Niš delo su čuvenog srpskog arhitekte Petra Gačića. Sve stanice sam detaljno slikao, premerio i nacrtao kako su prvobitno izgledale – bila je to božanska lepota!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.