Rekonstruisano 4,5 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište
21.6.2023 17:50 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Od ukupno 23 kilometara pruge Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište, koliko je ugovoreno, rekonstruisana je deonica od 4,5 kilometara, saopšteno je danas iz preduzeća Infrastruktura železnica Srbije.
Vrednost radova, koji su počeli u aprilu, iznosi 1,14 milijardi dinara, rok za rekonstrukciju je godinu dana, a ugovorom je predviđena rekonstrukcija tri deonice na pruzi Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište, prenosi Beta.
Prva deonica je od Grljana do Zaječara u dužini od 10,6 kilometara, druga od Rasputnice 1 do Trnavca u dužini od 2,4 kilometra, a treća na potezu Zaječar-Vražogrnac-Rasputnica 1, u dužini od 9,4 kilometara.
Radove izvodi novosadska kompanija „ZGOP“, i kako kažu, očekuju da radovi budu završeni pre ugovorenog roka.
Infrastruktura železnice Srbije a.d.
NEMANJINA 6, 11000 Beograd (Savski Venac) , Srbija
152.971.717,26 (2022)
5.704 (2022)
Pruga Knjaževac-Zaječar-Prahovo Pristanište izgrađena je uoči Prvog svetskog rata 1914. godine. Poslednji put kapitalni remont pružnih deonica na tom železničkom pravcu rađen je šezdesetih godina prošlog veka, navodi se u saopštenju.
Maky
21.6.2023 #1 AuthorU ovoj nasoj drzavi bi trebalo svasta nesto da se rekonstruise
Goga13
27.6.2023 #2 AuthorIma ovde svašta da se rekonstruiše.
LJILJANA95
27.6.2023 #3 AuthorSamo kad bi nastavili, pa da bude bolje bar nešto.
LJUBOMIR
15.8.2023 #4 AuthorSlažem se.
Slobodan (GANZ)
14.8.2023 #5 AuthorPruga Niš – Zaječar je jedna od tri najlepše u Evropi (po mojoj oceni: najlepša je Gotthard-Bahn u Švajcarskoj, gde se pruga uvija u osmice, spirale i cikloide; na drugom mestu bila bi Ferrovia di Tenda u Italiji i na trećem mestu pruga Niš – Knjaževac – Zaječar). Drago mi je da se remontuje. Ali, nije dovoljno remontovati samo prugu – treba remontovati i zgrade železničkih stanica. Stanične zgrade bi, ako se ne koriste za potrebe Železnice, mogle da budu ugostiteljski objekti. Tako bi se stvorili uslovi za razvoj železničkog turizma kao na Šarganskoj osmici. Napraviću maketu pruge Niš – Knjaževac – Zaječar sa prelepim stanicama kako su prvobitno izgledale. Sve stanice osim stanica Zaječar i Niš delo su čuvenog srpskog arhitekte Petra Gačića. Sve stanice sam detaljno slikao, premerio i nacrtao kako su prvobitno izgledale – bila je to božanska lepota!