Nekada jeftini letovi iz Nemačke postaju sve skuplji
9.7.2025 09:21 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Avionski prevoz sa nemačkih aerodroma postaje znatno skuplji zbog stalnog nedostatka letova, visokih poreza i taksi, navodi se u analizi cena Nemačkog vazduhoplovnog centra (DLR).
Analiza je pokazala da cene rastu čak i kod niskobudžetnih avio-kompanija. Jednosmerne karte bez prtljaga u proseku koštaju između 67 i 130 evra, saopštio je DLR nakon što je analizirao cene kod četiri najvažnija niskotarifna avio-prevoznika iz Nemačke. Pre godinu dana, taj raspon bio je između 66 i 110 evra.
Ryanair je tada bio najjeftiniji prevoznik, ali je prosečna cena karte ove irske avio-kompanije sada porasla sa 66 na oko 80 evra u roku od godinu dana, piše SEEbiz. Podružnica Lufthanse – Eurowings – u međuvremenu ostaje najskuplji prevoznik, jer naplaćuje u proseku 130 evra za jednosmerni let, u poređenju sa 110 evra prošle godine.
EasyJet i dalje drži sredinu, sa cenama koje su blago porasle sa 84 na 86 evra, dok je Wizz Air, specijalizovan za letove ka istočnoj Evropi, najjeftinija avio-kompanija sa cenama koje su pale sa 94 na 67 evra.
DLR je analizirao brojne evropske rute od 11. marta, ispitujući četiri perioda unapred rezervisanih letova – od jednog dana do tri meseca. Karte kupljene u poslednjem trenutku generalno su bile najskuplje, u rasponu od 119 evra (Wizz Air) do 169 evra (Eurowings), dok su rezervacije tri meseca unapred smanjivale prosečne cene na između 46 evra (Ryanair) i 90 evra (Eurowings).
Najviša zabeležena cena jednosmerne karte bila je 499,99 evra za let Eurowingsa iz Dizeldorfa za Stokholm, rezervisan nedelju dana unapred.
Nemački vazdušni saobraćaj zaostaje u poređenju s ostatkom Evrope
Više od pet godina nakon početka pandemije, nemački vazdušni saobraćaj i dalje je ispod nivoa iz perioda pre krize. Nemačko vazduhoplovno udruženje (BDL) navodi da je kapacitet sedišta u Nemačkoj do novembra dostigao 93 odsto u odnosu na 2019. godinu, dok su druge evropske zemlje premašile pretpandemijski kapacitet za oko 10 odsto.
Ovakvo zaostajanje uglavnom je posledica toga što niskotarifni prevoznici izbegavaju skuplje nemačke aerodrome. Niskobudžetne avio-kompanije rade sa svega 85 odsto svog kapaciteta u Nemačkoj u odnosu na period pre pandemije, dok u drugim delovima Evrope rade sa 133 odsto tog kapaciteta.
Pročitajte još:
BDL poziva na ukidanje poreza na vazdušni saobraćaj i traži saveznu podršku za troškove bezbednosti na aerodromima.
Ryanair, najveći evropski niskotarifni prevoznik, značajno se proširio širom kontinenta, ali je smanjio broj letova sa nemačkih aerodroma kao što su Hamburg i Berlin. Generalni direktor Edi Vilson (Eddie Wilson) rekao je da veći profiti na drugim tržištima sprečavaju širenje u Nemačkoj, te je ponudio da udvostruči flotu kompanije Ryanair u toj zemlji na 60 aviona – ukoliko vlada smanji troškove, uključujući poreze i aerodromske takse.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.