Zemlje mediterana počele borbu za turiste sloganima
BiznisLifestyleTurizamZanimljivosti
31.5.2021 08:42 Autor: Ljiljana Begović
Mediteran, koji u normalnim godinama privlači skoro trećinu svih svetskih turista, i u ovoj godini bi trebalo da bude jedno od najpoželjnijih letnjih destinacija. U skladu sa tim mnoge turističke zemlje dodatno rade na svom marketingu kako bi privukle što veći broj turista.
U Hrvatskoj je pre nekoliko dana počela kampanja “Trust me, I’ve been there” (Veruj mi, već sam bio/bila tamo). Ali Hrvatska nije jedina koja na ovaj način poziva turiste, slične kampanje imaju i Francuska, Grčka, Španija, Turska, Austrija.
“All you want is Greece”
Zahvaljujući vakcinisanju i tzv. zelenoj karti većina zemalja očekuje mnogo veći broj turista nego prošle godine. Grčka marketinška kampanja aludira na pesmu grupe The Beatles “All You Need is Love” (Sve što ti je potrebno je ljubav) i pre nekoliko dana pokrenula je šestomesečnu kampanju pod sloganom “All you want is Greece”. Cilj je da se ostvari 50 odsto rezultata iz 2019. godine.
Zemlja koja je lani prihodovala samo četiri milijarde evra od turizma (18 milijardi evra u 2019. godini) nada se da će najvećom kampanjom za poslednjih 10 godina privući oko 15 miliona turista. Ovoga puta promovisanje Grčke akcentuje prirodne lepote zemlje i sigurnost od korona virusa.
“Safe stay in Croatia”
Hrvatska je još u februaru pokrenula kampanju pod nazivom “Safe stay in Croatia” (Bezbedan boravak u Hrvatskoj), a koliko udovoljavanje stranim gostima može biti hod po ivici, pokazala je kampanja u Turskoj koja je turiste pozivala porukom “Enjoy, I’m vaccinated“ (Uživajte, ja sam vakcinisan). Ogorčenje u turskoj javnosti izazvale su mere po kojima bi građani bili primorani da budu u izolaciji, dok bi turistima bilo dozvoljeno da slobodno šetaju.
“You deserve Spain”
Turistička velesila kao što je Španija već je početkom maja lansirala promotivnu kampanju pod sloganom “You deserve Spain” (Ti zaslužuješ Španiju). Ta zemlja pre pandemije godišnje je beležila posete od oko 84 miliona stranih turista, a u 2021. godini se nada da će doći barem do 45 miliona. Kampanja uglavnom ide u digitalnom formatu, a u Britaniji, Nemačkoj i Francuskoj i u klasičnim oglasima u medijima, na otvorenom, autobusima.
Najveći konkurent Španiji i dalje je Francuska, koja u normalnim uslovima godišnje ima 90 miliona turista i 57 milijardi evra prihoda. Kampanjom “What really matters” (Šta je stvarno bitno) Francuzi promovišu lifestyle, naročito u ruralnim i retko naseljenim područijima, prenosi Večernji list.