TEHNIČKI PREGLED ZA GRAĐANE SKUP Agencije za registraciju bore se za opstanak
AutomobiliIntervjuLifestyleSrbijaU fokusuVesti
10.9.2020 09:41 Autor: Marija Jovanović
Vlasnici tehničkih pregleda i agencija za registraciju vozila u nezavidnoj su poziciji od kada je Narodna banka Srbije propisala da provizije od polisa osiguranja budu smanjene sa 11,45 na pet odsto.
“Trenutne provizije ne pokrivaju ni deo osnovnih troškova izdavanja polise. Mi za ovaj posao moramo da platimo radnike, pravnike i obezbedimo materijal i sve uslove za rad. Sa ovih pet odsto ne pokrivamo ni deo tih troškova”, kaže za Biznis.rs Vladan Rakić, predsednik Udruženja agencija i tehničkih pregleda ATP Srbija.
On objašnjava da bi agencije za ovaj posao morale da budu plaćene minimalno osam, devet odsto i to samo kako bi pokrili osnovne troškove izdavanja.
„Nekada su osiguravajuće kuće za ovu uslugu tehničkim pregledima i agencijama plaćale i do 30 odsto provizije. Danas, kada zarađuju i mnogo više nego ranije, daju samo pet odsto. Onda možete da zamislite kolike su njihove zarade„, navodi Rakić.
Za osiguravajuće kuće trenutno rade bez nadoknade kako bi ljudima pružili maksimalnu uslugu, jer su, priča naš sagovornik, njihovi klijenti navikli da na jednom mestu urade tehnički pregled i polisu osiguranja, plate sve takse i produže registraciju.
Objašnjava i da su zbog ovakve situacije poskupele i cene tehničkih pregleda. U težoj situaciji nalaze se agencije za registraciju, dok ostali te troškove uspevaju da nadomeste samim tehničkim pregledima.
“Mi koji radimo tehničke preglede sada ne zavisimo od osiguravajućih društava, ali su polise neophodne ljudima i mi ih radimo faktički bez ikakve nadoknade. Zbog smanjenje provizije došli smo u situaciju da ne možemo da platimo ni radnike koji rade samo za osiguravajuća društva, a ne za nas. Između ostalog, zbog toga su cene tehničkih pregleda morale da se povećaju”, smatra naš sagovornik.
Trenutna cena tehničkih pregleda, koja se kreće od 4.000 do 5.000 dinara, po njegovom mišljenju je realna, ako se u obzir uzme smanjenje provizije od osiguranja, ali i investiranje u novu opremu.
“Da bismo radili po novom zakonu u samu opremu morali smo da investiramo od 50.000 do 60.000 evra. Pored toga, svakog meseca imamo troškove provere u Agenciji za bezbednost saobraćaja, a tu je i održavanje opreme, koje je drastično poskupelo”, precizira Rakić.
Ovim zakonom, kako objašnjava, uništene su mnoge agencije.
”U svakom gradu Srbije nekada je bilo po dvadeset agencija samo za registraciju. Nekada su ljudi živeli od toga, a danas sa pet odsto provizije to ne mogu”, zaključuje on.