AUTOMOBILSKOJ INDUSTRIJI SLEDI SLOM Očekuje se dodatni pad profitabilnosti, najavljuje „Deloitte“
24.6.2020 10:55 Autor: Vladimir Jokanović



Automobilska industrija u svetu je pred slomom zbog posledica pandemije korona virusa, navedeno je u najnovijem istraživanju konsultantsko-revizorske kompanije „Deloitte“. U izveštaju, između ostalog, piše da se auto-industrija i pre pandemije suočavala sa velikim izazovima i dalekosežnim posledicama za tradicionalne automobilske proizvođače.
„Očekuje se dodatni pad profitabilnosti, pa će proizvođači morati da se nose s bržim i ozbiljnijim posledicama pandemije, posebno ako u obzir uzmemo ogroman pad prodaje kojem trenutno svedočimo“, rekao je predstavnik „Deloitte“ u Hrvatskoj Zlatko Bazianec, prenosi Tanjug, pozivajući se na Index. Kina je trenutno najvažnije tržište i njena dominacija će se povećati zbog mirovanja najvećih evropskih automobilskih tržišta.
Prema istraživanju, postoji očigledna razlika između tradicionalnih tržišta i Kine, s obzirom na to da su kineski potrošači spremniji da prihvate alternativne pogonske sklopove, nego evropski ili američki kupci. Prema procenama, uskoro će u Kini 80 odsto svih novih registrovanih vozila biti u potpunosti električna, hibridna ili vozila s gorivim ćelijama, dok će zastupljenost takvih vozila biti između 31 i 35 odsto u Evropi i SAD.
Sektor usluga nakon prodaje, uglavnom ovlašceni servisi i prodaja rezervnih delova, imaće posebno naglašen pad u prodaji, jer električna vozila iziskuju manje održavanja, dodaje se u izveštaju kuće „Deloitte“.