KIA REKORDER U PRODAJI HIBRIDA I ELEKTRIČNIH VOZILA Tesla jedina profitira, uprkos krizi
27.7.2020 13:30 Autor: Julijana Vincan
Epidemija korona virusa mnoge je naterala da se više voze automobilom, ali ekonomska kriza koja prati pandemiju koči prodaju novih vozila. Međutim, nešto povoljnije poslovanje beleže „Tesla“ i „Kia Motors“.
U prvoj polovini godine, „Kia Motors“, uprkos smanjenju tržišta, registruje rekordnu prodaju hibridnih i električnih vozila u Evropi, saopštio je taj južnokorejski proizvođač automobila.
„Prodaja elektrifikovanih vozila povećala se u prvom polugodištu u odnosu na isti period lane za 18 odsto. Beležimo sada 44.894 prodatih vozila, u odnosu na prošlogodišnjih 38.173 vozila“, saopšteno je iz ove kompanije. Ove brojke uključuju u i sve veću ponudu lakih hibrida (MHEV), klasičnih hibrida (HEV), plug-in hibrida (PHEV) i električnih vozila (EV).
Tako sada elektrifikovana vozila predstavljaju četvrtinu prodaje „Kia“ u Evropi – 25,2 odsto. Tržišni udeo u Evropi je u prvoj polovini godine porastao na 3,5 procenta, dodaju iz ove autokompanije.
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), „Kia“ je u Evropi u prvom polugodištu prodala 178.392 vozila. To je za 33.5 procenta manje nego u istom periodu prošle godine, kada je prodala rekordnih 268.305 vozila.
„Tesla“ profitira u doba pandemije
Američki koncern „Tesla“ je za sada jedini profiter, ali će konkurencija postati žestoka, piše Deutsche Welle.
„Tesla“ prvi put od osnivanja 2003. godine, prolazi čitavu godinu, a da ni u jednom kvartalu nije skliznula u minus. Dobit nije astronomska, 104 miliona dolara u aprilu, maju i junu ove godine, ali je iznenađenje za firmu Ilona Maska (Elon Musk). Prošle godine u tom razdoblju, firma je bila u minusu, a zbog pandemije se činilo da će i ove godine to biti slučaj.
„Trenutno ide relativno loše klasičnim proizvođačima automobila, onima koji insistiraju na motorima sa sagorevanjem“, ističe analitičar automobilskog sektora u banci „NordLB“.
Proizvođač električnih automobila ima nešto manju prodaju od očekivane, ali je bilans bolji nego što su u „Tesli“ mislili, čemu je doprinelo povećanje proizvodnje u fabrici u Šangaju.
Ova firma četvrti put zaredom beleži dobit u jednom kvartalu, čime ispunjava uslov da uđe u indeks Standard & Poor’s 500, gde su najvrednije američke kompanije. Za takve deonice se vežu i razni investicioni fondovi, recimo penzionih osiguranja, što onda povlači i rast vrednosti.
Uskoro bi „Tesla“ trebalo da proizvodi 500.000 vozila godišnje, u odnosu na sadašnjih 367.500. Međutim, ona je tek petnaesta na listi najvećih proizvođača, jer njen godišnji bilans vozila, za samo dve nedelje proda najveći proizvođač na svetu „Toyota“. Ta razlika se ne odražava na berzi, gde „Tesla“ vredi daleko više od svih ostalih.
„Tesla“ diktira trendove i manje trpi od pandemije zbog trgovine preko interneta, jer su najveći koncerni morali da prekidaju proizvodnju i zatvaraju automobilske salone, što je svelo njihovu prodaju na minimum.