TEŠKE POSLEDICE KORONE NA TRŽIŠTE AUTOMOBILA Dve trećine kupaca odložilo kupovinu zbog krize
AutomobiliLifestyleSrbijaVesti
16.4.2020 16:20 Autor: Redakcija Biznis.rs
Uvođenje vanrednog stanja i epidemija korona virusa u velikoj meri su uticalii na tržište automobila u Srbiji. Čak dve trećine kupaca je zbog novonastale situacije odložilo planiranu kupovinu, dok je čak 81 odsto trgovaca navelo da nije prodalo nijedan automobile od uvođenja vanrednog stanja, navodi se u anketi portala polovniautomobili.com.
Anketa je sprovedena u period između 3 i 10. aprila među više od 3 hiljade registrovanih korisnika koji su naveli da su planirali kupovinu automobila i 301 trgovca automobilima (placevi i dileri), navodi se u saopštenju.
Samo 13,7 odsto anketiranih navelo je da je definitivno odustalo od kupovine, dok je čak dve trećine reklo da je kupovinuo dložilo i to 44 odsto da je kupovinu odložilo dok ne prođe aktuelna kriza, dok je 22,1 odsto kupovinu odložilo, ali da će ako se pojavi dobra prilika ipak kupiti automobile.
Među onima koji su odložili kupovinu, skoro polovina je rekla da su to učinili jer čekaju da vide razvoj situacije, dok 19 odsto očekuje pad cena. Nije mali broj onih koji su kupovinu odložili zbog nemogućnosti da se overi ugovor i izvrši prenos vlasništva (11,9 odsto). Njih 11,8 odsto je kupovinu odložilo jer su im smanjene zarade, a da su kupovnu odložili zbog moguće zaraze navelo je 8,1 odsto ispitanika.
Sa druge strane, skoro polovina anketiranih se izjasnila da će planirani budžet za kupovinu automobila smanjiti između 20 i 50 odsto, a 29 odsto da će ga smanjiti za 20 odsto.
Među onima koji se bave trgovinom automobila, gotovo svi su naveli da se zbog novonastale situacije već oseća negativan uticaj na tržište. Prodaja automobila je drastično smanjena ili je čak uopšte nema, a kao glavni razlog pada poslovanja, njih 91,4 odsto, navodi veoma smanjeno interesovanje kupaca za kupovinu automobila.
Više od polovine prodavaca (51,5 odsto ) je navelo i da je prodaja, pored smanjene potražnje, pala i zbog otežane registracije i prepisa vozila.
Čak 81,4 odsto anketiranih prodavaca od uvođenja vanrednog stanja nije prodalo nijedan automobil, 17,6 odsto između jednog i tri, a 1 odsto njih je navelo da je uspelo da proda četiri do pet automobila.
Kada se govori o uticaju vanrednog stanja na celokupno tržište automobila, samo šest odsto ispitanih ne očekuje da će u 2020. godini imati pad prodaje. Gotovo polovina očekuje da će ovu godinu, u odnosu na prošlu, završiti sa padom prodaje od više od 50 odsto.
Kad je reč o onome šta će se dešavati na tržištu nakon vanrednog stanja, slična su očekivanja i predviđanja prodavaca i kupaca. Najveći je broj onih koji očekuju da će nakon ukidanja vanrednog stanja tražnja za kupovinom automobila biti veoma smanjena, kao i da će se tražiti jeftiniji automobili, navodi se u anketi.