Botovi oslobađaju zaposlene dosadnih i ponavljajućih zadataka
2.5.2021 17:45 Autor: Redakcija Biznis.rs
Pandemija izazvana virusom Covid-19 primorala je preduzetnike da, zbog raznih ograničenja, traže nove načine rada i pristupa klijentima. Roboti su danas dočekali svojih pet minuta.
I pored svega, kupci očekuju visok kvalitet usluga. Oni zahtevaju brze i tačne odgovore na složena pitanja, a ako nemate šta da im ponudite, potražiće to na drugom mestu, piše VentureBeat.
Kako bi se prilagodila potrebama kupaca, preduzeća su primorana da prihvate rešenja koja nude nove tehnologije.
Jedno od njih je Robotska automatizacija procesa (RPA) – softverska imitacija interakcije između čoveka i računara. Na ovaj način robot olakšava i ubrzava posao zaposlenog, samim tim raste njegova produktivnost.
Pojačavanje ljudskih sposobnosti
Kod RPA, za razliku od botova bez nadzora koji rade repetitivne zadatke na pozadinskim serverima, postoje i botovi koji su prisutni uživo na desktopu zaposlenog.
Oni imaju mogućnost da uživo vode radnike, predlažući najbolje akcije. To je idealno za korisničku podršku kupcima, gde timovi imaju asistenciju softvera tokom nekih propusta ili kod zadovoljavanja novih i složenih potreba kupaca.
Firme koje koriste RPA tehnologiju u svom poslovanju povećavaju produktivnost i „bustuju“ radnike usmeravanjem procesa rada i automatizacijom svakodnevnih rutinskih zadataka.
U živom kontaktu sa kupcima, piše VentureBeat, oni pružaju relevantne informacije, sumiraju podatke i daju potrebne smernice. Radnici ne samo da su produktivniji, već pružaju bolje i zanimljivije usluge.
Botovi na mnogo načina rasterećuju predstavnike servisa, koji imaju dodatno vreme da se posvete kompleksnijim i više zahtevnim zadacima.
Ova softverska rešenja mogu da rade iste poslove oko 20 odsto brže, pokazala su merenja. Na taj način podižu produktivnost firme, ali i podižu korisničko iskustvo na viši nivo.
Takođe, botovi omogućavaju usaglašenost radnih procesa i njihovu tačnost. Oni gotovo da nikada ne greše.
Zbog primene novih tehnologija i zaposleni imaju mnogo koristi. Pre svega, ne moraju da se dodatno obučavaju za nove proizvodne procese i usluge, a zbog automatizacije su oslobođeni rutinskog rada što je, prema istraživanjima, najčešći uzrok njihovog nezadovoljstva.