EPIDEMIJA UTIČE I NA DIGITALNU PRIVREDU Zabeležen manji pad prihoda ali neće biti otpuštanja

Hi-techLifestyleSrbija

23.4.2020 13:51 Autor: Ljiljana Begović

EPIDEMIJA UTIČE I NA DIGITALNU PRIVREDU Zabeležen manji pad prihoda ali neće biti otpuštanja EPIDEMIJA UTIČE I NA DIGITALNU PRIVREDU Zabeležen manji pad prihoda ali neće biti otpuštanja
I digitalna privreda u Srbiji pogođena je pandemijom korona virusa, jer samo 10 procenata IT aktera na tržištu beleži rast prihoda, pokazuje analiza Inicijative... EPIDEMIJA UTIČE I NA DIGITALNU PRIVREDU Zabeležen manji pad prihoda ali neće biti otpuštanja

I digitalna privreda u Srbiji pogođena je pandemijom korona virusa, jer samo 10 procenata IT aktera na tržištu beleži rast prihoda, pokazuje analiza Inicijative „Digitalna Srbija“. Uprkos krizi, za sada 90 odsto poslodavaca u ovom segmentu ne planira otpuštanje zaposlenih, a iako je zapošljavanje novog kadra usporeno, taj pad je manji nego što je slučaj na nivou cele privrede.

„Digitalna Srbija“ predstavila je Skener digitalne privrede, izveštaj koji pokazuje prve rezultate istraživanja o uticaju pandemije korona virusa na domaću digitalnu privredu. Ovaj izveštaj daje kvalitativnu i kvantitativnu analizu posledica na različite segmente digitalne privrede, od domaćih i stranih digitalnih kompanija koje posluju u Srbiji, preko startapa i frilensera, pa do toga šta se dešava sa digitalnim projektima u tradicionalnim industrijama.

Foto:Pexels.com

Direktor Inicijative „Digitalna Srbija“, Nebojša Ðurđević, ukazuje na važnost saznanja koja “Skener digitalne privrede“ donosi svima onima koji rade u ovom sektoru privrede ili se bave njegovim razvojem, poput međunarodnih organizacija i državnih institucija.“Na osnovu ovih informacija, svi relevantni igrači u digitalnom ekosistemu moći će da kvalitetnije planiraju svoje programe za oporavak digitalne privrede, ali i šire ekonomije. To je svakako ono što ćemo i mi u Inicijativi uraditi“ ističe Ðurđević, navodi se na sajtu „Inicijative“.

Skener digitalne privrede pokazuje da ovaj sektor domaće ekonomije nije zaštićen, uprkos tome što određeni digitalni proizvodi sada beleže rast ili činjenicu da su ove kompanije možda i najpripremljenije za rad na daljinu i od kuće.

Većina digitalnih kompanija već oseća negativne posledice pandemije, pa tako dve trećine startapa do sada beleži pad prodaje veći od 60 odsto, dok polovina digitalnih kompanija i frilensera prijavljuje pad prihoda veći od 30 procenata.

Ovakva slika je i očekivana kaže Ðurđević, imajući u vidu da digitalna privreda ne postoji u vakuumu, već se kako objašnjava, blisko oslanja na sve druge grane ekonomije i samim tim trpi posledice.Uprkos nekim očekivanjima, samo 10 odsto digitalnog sektora vidi rast prihoda usled porasta tražnje za digitalnim proizvodima tokom pandemije, a nisu svi delovi digitalnog ekosistema pođednako pogođeni krizom.

Autori izveštaja zaključuju da su za sada najviše pogođeni startapi koji, pored najvećeg pada prodaje, imaju i problem sa padom investicija na globalnom nivou,prenosi Tanjug.

Rezultati istraživanja pokazuju i da su domaće kompanije trenutno više pogođene od stranih.Ipak, stručnjaci predviđaju da će ovaj pad biti kratkoročan, a da će u narednom periodu uticaj na frilensere biti pozitivan zbog toga što će kompanije angažujući ovaj kadar smanjivati troškove.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.