Digitalni sektor jedan je od retkih na koji situacija izazvana pandemijom korona virusa ne ostavlja velike posledice, a zbog smanjenog socijalnog kontakta poslovanje čak i raste onim IT kompanijama koje se bave organizacijom video konferencija, proizvodnjom zabave i video igrica.
Međutim, direktor Inicijative “Digitalna Srbija” Nebojša Ðurđević ukazuje da pojedine IT kompanije ipak nisu ostale “imune” na posledice novog virusa, te najteže posluju one koje se bave logistikom, prenosi Tanjug.
Prema njegovim rečima, IT kompanije su se najbrže od svih drugih prilagodile na rad od kuće jer one po prirodi posla uglavnom sarađuju sa klijentima koji su često na drugom kraju sveta, te im saradnja na daljinu ne predstavlja problem.
Kada je reč o dobijanju novih projekata u ovim uslovima, Đurđević je objasnio da oni koji pružaju usluge stranim klijentima i za njih razvijaju IT rešenja uglavnom rade na projektima koji su počeli pre epidemije.
“Imali smo upit od kompanije iz Švajcarske koja želi da započne posao i sarađuje sa tehnološkim kompanijama u Srbiji, ali i da na tome počne da radi već sada”, ukazao je Ðurđević i dodao da kompanije koje razvijaju sopstveni proizvod nastavljaju da rade i prilagođavaju se zahtevima tržišta bez obzira na korona virus.
Kada je reč o otpuštanju radnika u IT sektoru, Đurđević objašnjava da trenutno nema adekvatne informacije i dodaje da će sledeće nedelje biti objavljen “skener digitalne privrede” u vreme korone koji će pokazati realne podatke. Organizacija na čijem je čelu sprovodi anketu o poslovanju malih i velikih IT kompanija, ali i individualaca koji rade u digitalnom sektoru.
Trenutna situacija, čini se, ubrzaće digitalizaciju pojedinih kompanija, a Đurđević ističe da je sada svima jasno koliko je poslovanje otežano ukoliko nisu digitalizovani. “Siguran sam da će kompanije koje teško prolaze kroz poslovni period ovo dovesti do ubrzanja uvođenja digitalizacije nakon pandemije”, ocenio je Ðurđević.
Direktor IT kompanije Saga, koja zapošljava više od 500 ljudi, Nebojša Bjelotomić rekao je Tanjugu da u toj kompaniji posao nije stao, ali da je bilo određenih izmena u organizaciji.
Prema njegovim rečima, radnici koji su zaduženi za održavanje sistema korisnika, svaki put kada odlaze na teren imaju zaštitnu opremu, a od korisnika se traži da prostorije budu prazne, kako bi radnici ušli u data centar, završili posao i izašli bez kontakta. Drugi deo posla, objašnjava Bjelotomić, vezan je za softver, te programeri rade od kuće.