Pandemija ubrzala rast prodaje najskupljih viskija, konjaka i tekile
5.2.2021 14:48 Autor: Vladimir Jokanović
Amerikanci su povećali potrošnju skupljih marki viskija, tekile i drugih alkoholnih pića tokom pandemije, pomažući proizvođačima da zabeleže najjaču prodaju u poslednje četiri decenije, uprkos masovnom zatvaranju kafana. Ljudi koji ne mogu da troše novac na koncerte, putovanja i utakmice, umesto toga uživaju u vrhunskim alkoholnim pićima kod kuće.
Prihod američkih destilerija povećan je za 7,7 odsto na 31,2 milijarde dolara tokom prošle godine, prema podacima Saveta za destilovana akoholna pića SAD. Savet je saopštio da je zabeležen najbrži rast i najveća prodaja tokom poslednjih 40 godina, preneo je Wall Street Journal.
Finansijsko rukovodstvo proizvođača Johnnie Walker Diageo PLC, ocenilo je da su nove okolnosti promenile navike potrošača, koji troše više novca na hranu i piće, jer žele da ugode sebi. Alkoholna pića koja koštaju više od 40 dolara za 750 mililitara ostvarila su 40 odsto rasta u prošloj godini, u poređenju sa 34 odsto u 2019.
Trend prodaje premium proizvoda ogleda se u široj industriji robe široke potrošnje, jer Amerikanci različito troše svoje raspoložive prihode. Skupa sredstva za čišćenje u domaćinstvu, sveće, špageti i papirni ubrusi prodaju se znatno bolje, prema istraživačkoj agenciji IRI, prenosi Mint.
Procter & Gamble Co. nedavno je objavio da je njihova kvartalna prodaja potpomognuta skupim deterdžentima za posuđe i električnim četkicama za zube koje koštaju 300 dolara. Prodavci luksuznih brendova sa njujorške Pete avenije navode da su zabeležili porast prodaje skupih ženskih tašni i nakita.
Tekile Don Julio i Casamigos, koje koštaju oko 50 dolara po boci od 750 mililitara, su tokom 2020. godine povećale obim prodaje za 55, odnosno za 137 procenata u Severnoj Americi. Za razliku od Evrope i drugih delova sveta, u Americi se sve više pije kod kuće. Čak i pre pandemije, četiri od pet alkoholnih pića u SAD bilo je kupljeno u prodavnicama, a samo 20 odsto u barovima i restoranima. Taj trend se ubrzao tokom pandemije.
Prodaja američkog viskija porasla je za 8,2 odsto, konjaka za 21 procenat, a prodaja sastojaka za koktele ojačala je za 39 odsto. Zbog carine od 25 odsto na uvozni malt viski iz Evrope, prihodi od prodaje opali su za 2,1 odsto. Prodaja penušavih i običnih vina, koja je bila popularna u restoranima, opala je tokom pandemije, a delimično i piva.
Analitičari tržišta alkoholnih pića u Americi ističu da se trendovi „razlikuju od svih ranijih recesija“, kao i da prodaja superpremijum alkoholnih pića raste većom brzinom nego pre pandemije. Internet prodavnica alkoholnih pića Drizly saopštila je u januaru da njihova godišnja prodaja porasla za 350 odsto u odnosu na prethodnu godinu.