VERA U VAKCINACIJU POKREĆE AMERIČKU PLASTIČNU HIRURGIJU

Potražnja za botoks tretmanima ostala velika zbog Zoom razgovora

LifestyleZanimljivosti

27.1.2021 10:45 Autor: Marko Miladinović

Potražnja za botoks tretmanima ostala velika zbog Zoom razgovora Potražnja za botoks tretmanima ostala velika zbog Zoom razgovora
Eto pomalo neočekivanog poslovnog dobitnika usled započete vakcinacije stanovništva u Sjedinjenim Američkim Državama, a kako se trendovi danas brzo šire, uskoro verovatno i na... Potražnja za botoks tretmanima ostala velika zbog Zoom razgovora

Eto pomalo neočekivanog poslovnog dobitnika usled započete vakcinacije stanovništva u Sjedinjenim Američkim Državama, a kako se trendovi danas brzo šire, uskoro verovatno i na drugim meridijanima. U pitanju je segment plastične hirurgije.

U julu prošle godine, po sagledavanju finansijskih rezultata na kraju prvog pandemijskog kvartala, globalni neto prihodi farmaceutske kompanije AbbVie, koja polaže pravo na originalni Botox, u segment plastične hirurgije pali su za velikih 43,1 odsto na godišnjem nivou, na sumu od 226 miliona dolara. Ukupni neto prihodi kompanije iznosili su 10,4 milijarde dolara.  

Međutim, kada su bezbednosno-zdravstvene mere počele da popuštaju, i interesovanje za korišćenjem ovog materijala opet se povećalo, sledeći kvartal je prikazao oporavak na 393 miliona neto, prema objavljenom finansijskom izveštaju kompanije.

Foto: Kretanje akcija kompanije AbbVie tokom godinu dana/PrintScreen TradingView

Ovo pokazuje da su ljudske potrebe za ulaganjem u “estetsko doterivanje” i te kako zavisne od količine socijalnih interakcija i upotrebi maski za lice.

Dobar deo razloga zašto prodaja botoksa nije u potpunosti utihnula na vrhuncu pandemije, leži u činjenici da su ljudi preneli poslovnu i privatnu komunikaciju na online kanale, gde kamere imaju važnu ulogu. Potreba za ulepšavanjem posebno je bila očigledna tamo gde mnogima poslovne karijere upravo od toga zavise – u Holivudu i čitavoj Kaliforniji. U vreme najvećeg zatvaranja prodavnica i ukidanja usluga, u ovoj američkoj državi nije se smelo otići do frizera, ali su zato tretmani botoksom bili dozvoljeni.

Američki online servis koji povezuje sve plastične hirurge i estetske doktore RealSelf je u oktobru zabeležio rast zakazivanja od 71 odsto.

Stručni žurnal Facial Plastic Surgery & Aesthetic Medicine čak je objavio rad na temu u kojoj meri je komunikacija preko internet platformi uticala na naše estetske navike tokom prošle godine, proglasivši stanje takozvane Zoom dismorfije kao aktuelni problem kojim se treba pozabaviti. Naime, stalno sedenje kod kuće, i povećana upotreba alkohola za vreme pandemije, uz preobilno korišćenje aplikacija Zoom i Skype, razotkrila je da su ljudska lica sve više podbula, a vratovi opušteni, tako da je u 2020. godini prvo mesto u potražnji estetske hirurgije zauzeo – fejslifting, od inače neprikosnovene operacije grudi.

Dobre vesti o delovanju vakcina, samo će dodatno pogurati čitavu granu farmacije i medicine koja se oslanja na plastičnu hirurgiju i estetske zahvate.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.