TEHNOLOŠKI GIGANTI IZ SAD NAJVREDNIJI SVETSKI BRENDOVI Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook dominiraju na čelu Forbsove liste

Hi-techLifestyleSvetVesti

29.7.2020 16:33 Autor: Marija Jovanović

TEHNOLOŠKI GIGANTI IZ SAD NAJVREDNIJI SVETSKI BRENDOVI Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook dominiraju na čelu Forbsove liste TEHNOLOŠKI GIGANTI IZ SAD NAJVREDNIJI SVETSKI BRENDOVI Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook dominiraju na čelu Forbsove liste
Tehnološka petorka iz Sjedinjenih Država – Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook, ostala je na čelu Forbsove rang liste 100 najvrednijih svetskih brendova za... TEHNOLOŠKI GIGANTI IZ SAD NAJVREDNIJI SVETSKI BRENDOVI Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook dominiraju na čelu Forbsove liste

Tehnološka petorka iz Sjedinjenih Država – Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook, ostala je na čelu Forbsove rang liste 100 najvrednijih svetskih brendova za 2020. godinu.

I dok su prve četiri najvrednije svetske robne marke sačuvale ili povećale vrednost, Facebook je zabeležio pad.

Lidersku poziciju neprikosnoveno drži Apple s rastom vrednosti brenda od 17 odsto, na 241,2 milijarde dolara, a prati ga Google s vrednošću od 207,5 milijardi dolara (porast od 24 odsto), prenosi Tanjug pozivajući se na Forbs magazin.

Foto:Pexels.com

Brend Microsoft, treći na rang listi, vredi 162,9 milijardi dilara (+30 odsto), četvrtoplsirani Amazon 135,4 milijarde (+40 odsto), dok je Facebook zadržao petu poziciju uprkos padu vrednosti brenda za 21 procenat, na 70,3 milijarde dolara.

Među prvih deset našli su se još Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton i McDonald’s.

Nekoliko brendova je zabeležilo znatan napredak na listi. Tako je kartičarska kuća Visa napredovala sa 25. na 18. mesto, Adidas se popeo sa 61. na 51. poziciju, a Netflix je skočio sa 38. na 26. mesto.

Foto: Pixabay.com

Isti trend su zabeležili i neki luksuzni brendovi, kao što je Chanel koji je “preleteo” sa 79. na 52. mesto, ili Cartier, koji se premestio sa prošlogodišnje 64. na poziciju broj 56.

Na ovogodišnjoj Forbsovoj rang listi prvi put se među 100 najvrednijih brendova našlo nekoliko novopridošlih članova: Nintendo, Hennessy, Burger King i AXA group.

Istovremeno, bilo je i velikih padova, posebno u automobilskom sektoru. Tako je Mercedes-Benz skliznuo sa 17. na 23. mesto, BMW je pao sa 21. na 27. mesto, dok je Nissan potpuno ispao sa liste na kojoj je prošle godine bio 81. najvredniji svetski brend.

Među gubitnicima su se našli i banka Wells Fargo, koja se spustila sa 42. na 69. poziciju, kao i lanac brze hrane KFC, koji je potonuo sa 86. na 96. mesto, navodi Forbs.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.