Najniži nivo od 1993. godine

U Nemačkoj se sve manje pije alkoholno pivo, bezalkoholno u usponu

Lifestyle

1.8.2025 17:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

U Nemačkoj se sve manje pije alkoholno pivo, bezalkoholno u usponu U Nemačkoj se sve manje pije alkoholno pivo, bezalkoholno u usponu
Ljudi u Nemačkoj piju manje piva nego ikada ranije. Pivare su u prvoj polovini ove godine prodale ukupno 3,9 milijardi litara alkoholnog piva u... U Nemačkoj se sve manje pije alkoholno pivo, bezalkoholno u usponu

Ljudi u Nemačkoj piju manje piva nego ikada ranije. Pivare su u prvoj polovini ove godine prodale ukupno 3,9 milijardi litara alkoholnog piva u zemlji i inostranstvu.

To je najmanje otkako se od 1993. vodi statistika, prenosi DPA.

Pad je 6,3 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine, saopštio je Savezni zavod za statistiku. Sličan minus bio je samo u prvim mesecima pandemije 2020. i ponovo u drugoj polovini 2023.

Po prvi put, prodaja piva pala je ispod četiri milijarde litara u šestomesečnom periodu.

Prodaja na domaćem tržištu, koja i dalje čini nešto manje od 82 odsto ukupnog obima, manja je za 6,1 odsto, dok je izvoz opao još naglije – 7,1 odsto.

„Loša potrošačka klima teško pogađa pivare, slično kao i ugostiteljski i maloprodajni sektor“, rekao je generalni direktor Udruženja nemačkih pivara Holger Ajhele (Holger Eichele).

Upozorio je i da novi carinski sporazumi Evropske unije sa SAD mogu dodatno da pojačaju pritisak na izvoznike.

Pivo bez alkohola ostaje svetla tačka. Podaci pokazuju da je 2024. proizvedeno 579 miliona litara – skoro dvostruko više nego pre deset godina. Udeo na tržištu sada iznosi devet odsto, što znači da će uskoro svako deseto pivo proizvedeno u Nemačkoj biti trezvenjačko. Bezalkoholno pivo posebno je popularno u ugostiteljstvu.

Svako osmo pivo naručeno u restoranima u prvoj polovini godine bilo je bez alkohola, prema pivskom monitoru Kollex, koji analizira narudžbine iz ugostiteljstva.

Jugozapad zemlje – koji tradicionalno više voli vino – prednjači. U pokrajinama Porajnje-Falačka i Sarland gotovo svaka četvrta narudžbina je bezalkoholna.

Ipak, direktor pivare Veltins Folker Kul (Volker Kuhl) upozorava da se ne preuveličava potencijal ovog segmenta zbog žestoke konkurencije.

„Bezalkoholno pivo je u najboljem slučaju flaster koji samo ublažava bol (industrije)“, rekao je Kul.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.