U SRBIJI 20 ODSTO LJUDI NE RAZMIŠLJA O SIGURNOSTI PRILIKOM PLAĆANJA Naši građani prednost daju platnim karticama
1.10.2020 17:01 Autor: Marija Jovanović
Skoro 60 odsto ispitanika u Srbiji daje prednost sigurnosti i zaštiti podataka nego brzini kojom može obaviti transakcije, pokazuje anketa koju je među korisnicima društvenih mreža sprovela kompanija Visa.
Polovina njih nije dovoljno upoznata sa postojećim mehanizmima zaštite, dok svaki treći ispitanik nije uspeo tačno da odgovori na pitanja u vezi sa sigurnošću plaćanja putem interneta.
Svaki treći ispitanik koji je učestvovao u anketi naveo je da se najbezbednije oseća kada koristi platne kartice. Ipak, 20 odsto ne razmišlja o sigurnosti već koristi ono što im je trenutno pri ruci. Plaćanje mobilnim telefonom još uvek nije široko prepoznato među korisnicima, te ima značajan potencijal za usvajanje u budućnosti.
PIN kod se često zaboravlja
Kada je reč o PIN kodu, jedinstvenom identifikacionom broju koji služi za zaštitu od neovlašćenog korišćenja kartice, ispitanici ističu da često zaboravljaju pravu kombinaciju, ali ih takav vid zaštite čini sigurnijim. Većina onih (preko 80 odsto) koji su učestvovali u anketi, naveli su da nikom ne bi dali ili otkrili svoj PIN kod.
„Naš napredak u prediktivnoj analitici, tokenizaciji i upravljanju biometrijskim podacima omogućava nam da stope prevare održavamo blizu istorijskog minimuma. To je retka kombinacija zaštite koja našu mrežu plaćanja čini sigurnom i besprekornom, jer verujemo da moderna trgovina pre svega počiva na bezbednom iskustvu plaćanja za sve“, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Rezultati ankete su pokazali i da 40 odsto ispitanika ne zna da identifikuje veb sajt sa sigurnom konekcijom za plaćanje. U pitanju su internet adrese sa slovom s posle oznake http.
Https protokol dizajniran je tako da izdrži upade hakera i preporučuje se kao sigurniji prilikom plaćanja putem interneta. Kampanja „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ pomoći će da se podigne svest korisnika o osnovnim merama bezbednosti prilikom digitalnih plaćanja.