U SRBIJI ONLAJN KUPOVINA HRANE POVEĆANA ZA 200 ODSTO Na prvom mestu više nisu IT uređaji
AnalizaHi-techLifestyleSrbijaU fokusuVesti
4.8.2020 13:01 Autor: Marija Jovanović



U Srbiji se od aprila ove godine onlajn kupovina hrane povećala za 200 odsto, odeće za 100 odsto, a tehničkih uređaja i računarske opreme za 50 procenata, kažu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.
Istovremeno, za oko 30 odsto porastao je i broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava.
Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić rekla je za Tanjug da su tokom vanrednog stanja zbog pandemije Covid-19 poštanski operatori zabeležili rast broja pošiljki, odnosno dostava robe kupljene putem e-trgovine za 40 odsto, dok su trgovci beležili rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto.

„Nakon ukidanja vanrednog stanja poštanski operatori beleže još veći rast od 50 do 100 odsto, dok većina trgovaca beleži rast u proseku oko 100 odsto, prema podacima e-Commerce Asocijacije Srbije“, kazala je Matić.
Iako su tehnički uređaji i računarska oprema oduvek najtraženija roba u elektronskoj trgovini, u vreme epidemije korona virusa ta situacija se promenila, pa su građani onlajn najviše kupovali hranu i odeću, objašnjava Matić.
U apilu se, kako kaže, desio ekstremni porast elektronske trgovine, veliki broj ljudi je prvi put probao da kupuje onlajn i otkrio sve benefite kupovine bez odlaska u prodavnicu. Međutim, taj rast pratio je i povećan broj prigovora potrošača i to oko 30 odsto.

“Građani se najčešće žale po osnovu nesaobraznosti robe, izdatih garancija, roka isporuke, povraćaja novca i slično”, kazala je Matić.
Kako je navela, novi Zakon o zaštiti potrošača jasno definiše prava potrošača iz ugovora na daljinu, odnosno u okviru onlajn kupovine, kao i obaveze trgovca o predugovornom informisanju, izvršenju i roku isporuke, i pravu potrošača na odustanak od ugovora u roku od 14 dana bez navođenja razloga, kao i obaveze trgovca u tim slučajevima.
„Međutim, važno je napomenuti da se ova prava mogu ostvariti samo ukoliko potrošači kupuju kod registrovanih trgovaca, što je i glavni uslov za bezbednu i sigurnu onlajn kupovinu“, naglašava Matić.