Standardizacija emisije izduvnih gasova

Vozila koja „vidno“ zagađuju vazduh teže do registracije od 5. jula

AutomobiliLifestyle

8.6.2021 19:28 Autor: Miljan Paunović

Vozila koja „vidno“ zagađuju vazduh teže do registracije od 5. jula Vozila koja „vidno“ zagađuju vazduh teže do registracije od 5. jula
Sva vozila će od 5. jula morati da zadovolje propisane standarde emisije izduvnih gasova da bi mogla da dobiju potvrdu o tehničkoj ispravnosti, ali... Vozila koja „vidno“ zagađuju vazduh teže do registracije od 5. jula

Sva vozila će od 5. jula morati da zadovolje propisane standarde emisije izduvnih gasova da bi mogla da dobiju potvrdu o tehničkoj ispravnosti, ali će nadležni sniziti postojeće kriterijume, što znači da samo vozila koja vidno zagađuju vazduh neće moći da budu registrovana, piše Tanjug.

Međutim, u Auto-moto savezu Srbije (AMSS) kažu da prema zvaničnim podacima od tog datuma vozila moraju da budu u fabričkom stanju na liniji tehničkog pregleda, odnosno da budu u onom stanju u kome su bila kada su proizvedena i da zadovolje važeće kriterijume dozvoljenog zagađenja vazduha da bi dobila potvrdu o ispravnosti.

„To znači da će vozilo morati da ima katalizator ili DP filter ukoliko je s tim uređajima proizvedeno, ali i da na merenju emisije izduvnih gasova zadovolji propisane granice emisije štetnih materija. U suprotnom će se tretirati kao neispravno i neće moći da bude registrovano“, precizirao je radnik na tehničkom pregledu AMSS Nikola Lovra.

On napominje da vozilo može da emituje više zagađujućih materija i ukoliko ima katalizator ili DP filter, ali zbog neispravnosti motora i drugih delova vozila rezultat može biti negativan.

„Pravilnikom o podeli motornih vozila je propisano da granične vrednosti emisije izduvnih gasova nisu iste za vozila sa elektronskim ubrizgavanjem i ona s karburatorom kao što su Jugo, Zastava 101 i slična starija vozila. Ona mogu imati veće vrednosti izduvnih gasova, tako da, ako se održavaju kako treba, moći će da prođu tehnički pregled bez većih problema“, napominje Lovra.

On je dodao da i za ta vozila važi pravilo da moraju biti u fabričkom stanju, odnosno da imaju sve delove i uređaje s kojima su proizvedena da bi zadovoljila kriterijume ispravnosti.

„Zakonski rok za otklanjanje nedostataka je tri dana, a nakon toga se radi samo pregled uređaja zbog koga je vozilo vraćeno. Ukoliko se prekorači taj rok, mora da se radi kompletan tehnički pregled ispočetka, što podrazumeva i punu cenu pregleda“, napominje Lovra objašnjavajući aktuelne propise.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.