ZOVU GA SRPSKI AMSTERDAM ZBOG BICIKLIZMA Ovaj gradić u Banatu od 40.000 žitelja ima isto toliko dvotočkaša

LifestyleZanimljivosti

10.8.2020 12:33 Autor: Julijana Vincan

ZOVU GA SRPSKI AMSTERDAM ZBOG BICIKLIZMA Ovaj gradić u Banatu od 40.000 žitelja ima isto toliko dvotočkaša ZOVU GA SRPSKI AMSTERDAM ZBOG BICIKLIZMA Ovaj gradić u Banatu od 40.000 žitelja ima isto toliko dvotočkaša
Pandemija korona virusa promenila je mnogo toga, uključujući i saobraćaj, pa je bicikl sve popularnije prevozno sredstvo. Kikindu zovu „srpskim Amsterdamom“ baš zbog sveprisutnih... ZOVU GA SRPSKI AMSTERDAM ZBOG BICIKLIZMA Ovaj gradić u Banatu od 40.000 žitelja ima isto toliko dvotočkaša

Pandemija korona virusa promenila je mnogo toga, uključujući i saobraćaj, pa je bicikl sve popularnije prevozno sredstvo. Kikindu zovu „srpskim Amsterdamom“ baš zbog sveprisutnih „biciklova“. Ovaj banatski gradić ima oko 40.000 stanovnika, a kako kažu, isto toliko bicikala.

„Mi smo zadržali neku dobru ponudu zahvaljujući staroj zalihi i imamo mogućnost onda i dobre prodaje. Traženi su bicikli relativno puno“, rekao je za RTS poslovođa jedne radnje Milan Vranješ.

Foto: Pixabay.com

Zainteresovanima za kupovinu bicikla u ponudi su i polovni dvotočkaši doneti iz Austrije, Nemačke i Mađarske. Prodavci kažu da, za upola manju cenu od novih modela iz prodavnice, nude kvalitetnije bicikle.

„Ja sam doneo sedam-osam komada. Dolaze većinom poznanici i njima dajem povoljno, na rate“, ističe Vlada Todorović iz Srpske Crnje.

Bicikl sa korpom naslonjen na zid
Foto: Pixabay.com

U Kikindi otuda i više posla za servisere. Dragan Karanović u svojoj radionici popravlja bicikle duže od četiri decenije. Proputovao je svet kao mehaničar biciklističke reprezentacije Srbije i poznati su mu svi modeli i mogući kvarovi.

„Na novim biciklima koji su iz nižeg ranga, odnosno, koji su jeftiniji, kvari se baš sve. Posebno što naši građani nemaju neku naviku da ih redovno održavaju, onda se to zapusti“, rekao je Karanović.

Sic bicikla
Foto: Pixabay.com

Na ulicama Kikinde imam raznih modeli, kao i godina starosti dvotočkaša. Sve popularniji su i električni bicikli, trotineti, ali ne koliko savremeni višebrzinci i bicikli namenjeni za terensku vožnju. Ipak, neki građani ni po koju cenu ne bi menjali svoj za noviji bicikl.

„To mi je nerazdvojan prijatelj, vozim ga oko 40 godina sigurno. Čisto iz zdravstvenih razloga, a i ekonomskih“, navodi Svetislav Boškov iz Kikinde.

Bicikl u prirodi pored cveta i trave
Foto: Pixabay.com

Dragan Karanović kaže da i u današnje vreme postoje vrlo kvalitetni bicikli, dugotrajni, ali su skupi, kao i nekada. Ima i starih delova za bicikle, ono što ne može da nabavi, nije mu problem da napravi. U Kikindi tako posla imaju i prodavci i majstori za popravku bicikala.

Ovaj grad na severu Banata, ima uređenu infrastukturu i posebne saobraćane staze namenjene biciklistima, čak i do obližnjih graničnih prelaza.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.