Osamnaesti broj magazina „Biznis.rs” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i dešavanja iz regiona i sveta…
Sadržaj
6 VESTI
12 PORESKI KALENDAR
14 TEMA BROJA
Tehnologija koja definiše naše vreme
Veštačka inteligencija kao velika šansa za srpsku privredu
Pitanje veštačke inteligencije kao značajnog segmenta nauke i istraživanja, a time i čitave zajednice, u Srbiji je prvenstveno prepoznato kroz strategiju razvoja za period od 2020. do 2025. godine, kojom se utvrđuju ciljevi i mere za njen dalji napredak. Stručnjaci za ovu oblast, ali i državni zvaničnici, privrednici i vlasnici velikih multinacionalnih kompanija slažu se u oceni da ovo još uvek nedovoljno istraženo polje predstavlja veliki potencijal i da ima značajne mogućnosti primene u privredi, posebno industriji. Najveće benefite vide u povećanju produktivnosti i efikasnosti, kreativnijem radu i racionalnijem korišćenju resursa.
22 INTERVJU
Dejan Šoškić, profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Viša inflacija može postati naša realnost
„Mislim da će kamate i dalje rasti, ali verujem da će dinamika tog rasta do kraja godine biti blaža.“
28 INTERVJU
Medeja Lončar, direktorka kompanije Siemens Srbija
Inovacije su motor našeg razvoja
32 INTERVJU
Sonja Ćetković, direktorka Infostuda
Ljudi sve manje žive da rade, a sve više rade da bi živeli
36 INTERVJU
Anino de Venecija, predsednik Upravnog odbora Komore italijanskosrpskih privrednika (CCIS)
Srpska poljoprivreda u fokusu italijanskih kompanija
40 TRŽIŠTE
Planiranje zaliha ključno za realizovanje dobiti trgovaca
43 BERZA
Rekordan prinos od dividendi NIS-a i dalje aktuelan
46 KRIPTOVALUTE
Nužda zakon menja
47 E-COMMERCE
Kako do savršenog korisničkog iskustva u farmaceutskoj industriji
48 AUTOMOBILI
Globalna kriza izazvala pad prodaje i novih i polovnih vozila
51 AUTOMOBILI
Slovačka proizvodi najviše automobila po glavi stanovnika iako nema svoj auto-brend
54 KOMPANIJE
Stojan Dangubić, komercijalni direktor Aling-Conel, za Biznis.rs o proboju na evropsko tržIšte
Kako smo postali jedini dobavljač nemačkog Amazona iz istočne Evrope
Osvajanje novih tržišta sjajno zvuči u teoriji, ali šta ćemo ako inflacija i smanjenje kupovne moći stanovništva budu svuda uticali na prodaju? Mislim da svi moramo da očuvamo stare pozicije, a Aling-Conel će se zato fokusirati na plasman u regionu i zemljama EU i pokušaćemo da povećamo prodaju u svih 18 zemalja u kojima smo već prisutni. Kada je reč o investiranju u automatizaciju, mi smo tim putem uveliko krenuli i u prethodne dve godine uložili u pet automatizovanih linija koje menjaju 60 zaposlenih.
58 KOMPANIJE
“Šumska tajna” osvaja tržišta regiona
63 SVET
Trgovina cveta na granici sukoba
67 STARTAP
Alat koji povećava prodaju sakupljanjem dobrih utisaka
70 HRANA
Šta nam donosi molekularna gastronomija?